Ga naar inhoud

Externe harddisk probleem?


Aanbevolen berichten

Hallo daar! Ik heb een vraagje, het betreft een probleem waar ik me nu al dagen aan irriteer en nergens op google een behoorlijk behulpzaam antwoord kan vinden. Ik heb vorige week een externe harde schijf (Merk Lacie, 750 GB) gekocht. Het probleem luidt als volgt: Uploaden naar de harde schijf gaat perfect, ben er superblij mee, maar als ik vanaf diezelfde harde schijf wil downloaden naar mijn laptop, duurt dat vaak wel 15 minuten voor een bestandje van maar 100 mb. Ook als ik films wil kijken van deze schijf duurt het ff voordat ie ze opstart en hakken ze veel. Wanneer ik ze van de schijf van de laptop zelf kijk is er totaal geen probleem. Het zijn allebei echt USB 2.0 aansluitingen, heb ook al eigenschappen/beleidsinstellingen/optimaliseren voor prestaties geprobeerd, werkte niet, ook een hele zooi downloads voor USB boost, en ook kan ik nergens software vinden. Is er misschien IEMAND die me kan helpen? Ik zou dan heel erg dankbaar zijn :D
Link naar reactie
je probleem is dus níet de externe schijf...... maar de laptop dus. wat gebeurt er verder op die laptop tijdens het overzetten? vertoont dat ding wel vaker kuren in de zin van vertragen, bijvoorbeeld bij openen verkenner? dan zou je gaan denken aan een hard schijfje wat ofwel vrijwel vol is ofwel niet echt lekker meer functioneert. maar alles hangt af van de overige omstandigheden voor dat conclusies kunnen worden getrokken.
Link naar reactie
Nee dat is dus niet het probleem, want de laptop vertraagt zelf niet zonder de harde schijf erachter, alleen tijdens het kopieren van de externe harde schijf naar mijn laptop. Dat is dus ook wat traag gaat. Van de laptop naar de externe harde schijf gaat wel snel. Ook duurt het ff voordat bestanden zich op de externe zich openen en films stotteren om de 30 seconden. Op mijn laptop is op de harde schijf 50 gig vrij van de 120 gig, en op de externe 600 gig van de 750...
Link naar reactie
het enige wat ik dan nog kan bedenken is de usbpoorten op die laptop eens opneiwu te installeren: -koppel alle usb-apparaten los -ga start - configuratiescherm - systeem -hardware - apparaatbeheer -staat er een + voor usbcontrollers klik daar dan op -selecteer de bovenste usb-vermelding -klik rechts en kies: installatie ongedaan maken -werk zo alle usbvermelidngen af - zet pc echt uit (geen slaapstand dus) bij weer opstarten worden de usbpoorten opnieuw geïnstalleerd naar de standaardinstellingen. pas als dat achter de rug is, mag je weer usb-apparaten aansluiten. (nb: sommige vista´s beginnen meteen al met de ´ongedaan gemaakte´ usbpoort te herstellen)
Link naar reactie
Films afspelen GING op onze laptop ook erg moeizaam. Ik heb zelf een WD 400GB Ext. HDD met een paar Blu Ray films en normale films erop. Op mijn eigen PC speelt alles netjes af alleen op mijn laptop wou het totaal niet. Ding was ook zo traag als de neten.... Even alles eraf gegooid en opnieuw een frisse XP installetie erop. Nu heeft hij het niet meer moeilijk met films. Blu-Ray weet ik nog niet, maar dit is dat ook niet van belang bij deze topic. Denk dus dat het je laptop is die gewoon traag is door de software die erop staat en hem zo traag maakt. Had ik tenminste.
Link naar reactie
geen flauw idee wat die ps3 er nu weer mee te maken heeft..... ik concludeer eigenlijk maar een ding: dat het fim kijken op die laptop nog steeds niet lukt. je mag van mij xp er opnieuw opzetten, maar je bewijst jezelf een dienst door eerst even die usbpoorten opnieuw te laten installeren..... xp opnieuw (met alles sores van overzetten van bestanden enzo) kan altijd nog.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zit zo eens te denken...(owjee)...Kan het niet zijn dat er een blokkade in windows xp zit? die op 1 of andere manier iets op de HD tegenhoudt? Ik bedoel: Uploaden naar de harddisk gaat snel, maar downloaden van de harde schijf niet. Ik heb mijn externe harde schijf achter die laptop, die weer achter een router samen met een ps3. Als ik wil gaan streamen naar de ps3 vanaf de externe harde schijf via de laptop, gaat dat al stotterend en hakkend, maar die ik datzelfde met de film alleen op de laptop, gaat het vrijwel perfect. Waarom denk ik blokkade op xp? Nou xp heeft ook nog wel eens kuren om mijn LAN en mijn draadloos er lekker achterweg te gooien...Maar dan zo dat ik wel verzonden data krijg maar geen ontvangen. Ligt het daar misschien aan? Dat ik misschien iets anders in moet stellen? Groetjes
Link naar reactie
Heb je ook de Chipset drivers geinstalleerd? Mischien zijn er wel updates voor die drivers beschikbaar. Je kan bijvoorbeeld kijken of er nieuwe drivers zijn met programmaatjes zoals Driveragent of Drivermax als je niet weet waar je moet zoeken. Je kan ook op de website van de fabrikant van je laptop kijken of er updates van drivers zijn.
Link naar reactie
[quote:2f95dcb51c="tomvdlee"]Heb je ook de Chipset drivers geinstalleerd? Mischien zijn er wel updates voor die drivers beschikbaar. Je kan bijvoorbeeld kijken of er nieuwe drivers zijn met programmaatjes zoals Driveragent of Drivermax als je niet weet waar je moet zoeken. Je kan ook op de website van de fabrikant van je laptop kijken of er updates van drivers zijn.[/quote:2f95dcb51c] Ok, heb ik gedaan, nul resultaat:(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...