Ga naar inhoud

Ultra100 bios not installed


Aanbevolen berichten

ik heb een hardeschijf uit een werkende computer gehaald waar windows server 2003 opstaan en in een andere computer gezet. Als ik die computer opstart krijg ik de error Ultra100 bios not installed. en booten via floppy of cd wil niet ook niet als je dat instelt in de bios. ik heb echt van alles geprobeerd, jumpers,ide conectors enz weet iemand dit op te lossen? Moederbord: MSI 694D Pro (MS-6321) Processor: Intel Pentuim III 1ghz 2x Geheugen: 256mb
Link naar reactie
[quote:cf0072b95b="j002b"]ik heb een hardeschijf uit een werkende computer gehaald waar windows server 2003 opstaan en in een andere computer gezet. Als ik die computer opstart krijg ik de error Ultra100 bios not installed. en booten via floppy of cd wil niet ook niet als je dat instelt in de bios. ik heb echt van alles geprobeerd, jumpers,ide conectors enz weet iemand dit op te lossen? Moederbord: MSI 694D Pro (MS-6321) Processor: Intel Pentuim III 1ghz 2x Geheugen: 256mb[/quote:cf0072b95b] ATA/100 promise controller uitschakelen in de bios teminste als je dat in het bios heb staan .
Link naar reactie
[quote:473f04e472="j002b"]ik heb een hardeschijf uit een werkende computer gehaald waar windows server 2003 opstaan en in een andere computer gezet. [/quote:473f04e472] Indien er in de oude geen Via chipset zat, zal dit niet werken en zul je windows vers moeten installeren of een herstelinstallatie uit moeten proberen of eerst in die andere pc waar de schijf uitkomt een herstelinstallatie starten en afmaken in de pc waar hij inkomt. Die promise controller kun inderdaad uitschakelen in de bios.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...