Ga naar inhoud

Opstarten / afsluiten externe HD


Aanbevolen berichten

heey mijn vorige externe harde schijf is stuk gegaan... waarschijnlijk door het verkeerd afsluiten van de harde schijf. ik heb nu een nieuwe gekocht en heb daar wat vragen over. dit is de schijf die ik nu heb: Western digital-1TB Elements Externe USB Harddisk WDE1U10000E Deze schijf heeft geen aan/uit knop. Ik heb alle stekkers van me computer en dus ook van die harde schijf op 1 stekkerdoos aangesloten. als de computer uitstaat zet ik de stekkerdoos ook altijd uit. als ik nu de stekkerdoos aanzet dan word mijn schijf al opgestart zonder dat me computer aanstaat. kan dit problemen veroorzaken??? en als ik mijn schijf uitzet.. dan ga ik altijd naar hardware veilig verwijderen.. en daar zet ik hem uit... dan sluit ik me computer af en haal de schakelaar van de stekkerdoos weer om... mijn vraag is of dit de goede manier is om met je externe harde schijf om te gaan?
Link naar reactie
ok... dat staat inderdaad ook op de beschrijving... eerst usb kabel aansluiten op je HD en dan op je computer en daarna je stroomkabel op je HD en dan pas in het stopcontact. is het misschien ook een mogelijkheid om de usb kabel te verwijderen uit me pc als ik stop met computeren??? ( nadat ik natuurlijk hardware veilig verwijderen heb gedaan) de stroom haal ik er daarna tog helemaal vanaf omdat ik die schakelaar omhaal van de stekkerdoos. als ik dan de stekkerdoos weer aanzet dan start de HD weer op en me computer ook... maar dan zonder usb aansluiting omdat ik die eruit heb gehaald bij het afsluiten... is dat een veilige manier ???
Link naar reactie
Hoe heb je die HD nu aangesloten dan? Toch gewoon met een USB kabel? Het maakt niet uit of je na afsluiten die kabel uit je pc haalt of uit je HD. Ook als de pc aan is kun je (idd na veilig verwijderen van hardware) de USB kabel uit je pc halen. Ik ben zelf geen voorstander om je HD aan te laten gaan met het omzetten van die schakelaar op het stopcontact. Daar kan nogal eens een stroompiek afkomen die je pc voeding wel kan opvangen, maar de adapter van een HD is op dat punt iets minder veilig. Dus doe het zo: Eerst pc aan Dan de HD van stroom voorzien Dan de USB aansluiten.
Link naar reactie
SecondSight (uit de handleiding vertel je) a. eerst USB aansluiten b. dan pas van netstroom voorzien Eduard33: a. eerst HD van netstroom voorzien b. dan je USB aansluiten 'k heb zelf net een externe HD gekocht en heb dus geen ervaring ermee. Maar op het eerste zicht spreken jullie elkaar tegen? Of speelt de volgorde van deze dingen geen rol, als je maar zorgt dat eerst je computer aan staat?
Link naar reactie
Handleidingen zijn meestal door een chinees geschreven en via het japans weer in het nederlands vertaalt :lol: Ik kies er uit veiligheids redenen voor om een HD eerst van stroom te voorzien. Je weet maar nooit met stroom namelijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik mee maak hoe een externe HD meer rook maakt dan mijn sigaret namelijk. en dan wil je die op dat moment echt niet aan je pc hebben hangen. Vandaar dat ik zeg: eerst stroom dan USB. Tevens is het ook zo dat als je een HD zonder stroom op je pc zet, dat je pc dan al wat van hardware vind. En heb je bij aansluiten van de stroom nog eens kans dat je bootsector beschadigt.
Link naar reactie
ok dank je wel... alleen nu heb ik nog een vraag... als ik mijn harde schijf wil stoppen dan zegt hij dat ie nog in gebruik is.... dit is echter niet het geval... ik heb al geprobeerd via taakbeheer een aantal processen te stoppen waarvan ik dacht dat die het probleem veroorzaakte maar dat is et ook niet... hoe kan ik alsnog me harde schijf op een veilige manier verwijderen???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...