Ga naar inhoud

Welke laptop?


Aanbevolen berichten

Bij zulke vragen ontstaat bij mij altijd weer de grote vraag: wat is het belangrijkste... Is het budget wat bepalend is? Of zijn de systeemeisen (wensen) bepalend? Dit is altijd weer een item waarover vaak meningsverschillen bestaan. En ik ontkom niet aan de indruk dat men zoveel mogelijk wil maar daarvoor zo weinig mogelijk wil uitgeven. Dit staat bekend als Hollandse zuinigheid en achteraf zegt men vaak "had ik toen maar iets meer uitgegeven, dan had ik een systeem die geheel naar wens is".
Link naar reactie
[quote:c4506e9c5a="Charles-98"]Bij zulke vragen ontstaat bij mij altijd weer de grote vraag: wat is het belangrijkste... Is het budget wat bepalend is? Of zijn de systeemeisen (wensen) bepalend?[/quote:c4506e9c5a]Mja, als je wat kan vinden dat voldoet aan de eisen en aan het beschikbare budget, dan doet deze vraag toch niet terzake? Die MSI voldoet gewoon aan de eisen en daarnaast is MSI gewoon een prima merk met standaard 2 jaar garantie.
Link naar reactie
Beste CT-forumleden, Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een nieuwe laptop te kopen. En zou van jullie graag wat advies willen hebben, aangezien ik vrijwel niet thuis ben in alle ins en outs van de pc-wereld. - Ik gebruik het enkel voor internet, tekstverwerken en af toe wat foto's bewerken, maar geen zware dingen of iets dergelijks. Wel gebruik ik vaak meerdere programma's naast elkaar (denkt aan IE, MSN, Photoshop, Word en een RSS-programma). Dus een goed intern geheugen is wenselijk. - Qua uiterlijk en inhoud zit ik te denken aan een laptop met een 15'4 inch scherm, een harde schijf van 160 GB en intern geheugen van 3078 mb (of 3 GB). Met de bovengenoemde eisen, lijkt me dat zeker voldoende. - Na flink wat research heb ik besloten om qua merk te kiezen uit een HP of Dell. Wat adviseren jullie? (Voor- en nadelen?) En is het eventueel nog een optie om voor Compaq te kiezen? (Aangezien dat eigenlijk van HP is, maar volgens mij iets minder van kwaliteit is). - Verder heb ik de mogelijkheid om via een vriend, die bij een computerzaak werkt, mijn intern geheugen te kunnen uitbreiden. Ik zou er dus eventueel voor kunnen kiezen om een laptop met 2 GB intern geheugen te kopen, waarna die vriend er nog eens 1 gb extra voor mij bijzet. Volgens hem is dat een goedkopere optie, dan wanneer ik een laptop met 3 gb intern koop. Wat vind jullie? Loop ik hier geen risico met de garantie? Of kan ik beter niet gebruik maken van het aanbod van die vriend en gewoon voor een laptop kiezen met standaard 3 gb intern. - Dan nog een vraag over Windows Vista vs. Windows XP. Van alle kanten hoor ik, ook in mijn omgeving, dat XP nog altijd veel stabieler is dan Vista. Ik heb dus al vaak het advies gekregen om op mijn nieuwe laptop Vista te deïntstalleren voor XP. Wat is jullie mening daarover? Krijg ik dan niet te maken met bepaalde drivers die niet corresponderen met XP? (Aangezien bijna alle laptops tegenwoordig standaard van Vista worden voorzien). - Tot slot was ik nog benieuwd naar goede online shops die laptops voor goede prijzen aanbieden. Heb er al flink wat voorbij zien komen (via pricewatch bijvoorbeeld), maar ben benieuwd welke jullie gebruiken voor dit soort zaken. Mijn budget ligt rond de 500-550 euro. Een heel verhaal, zie ik nu, maar hopelijk kunnen jullie me iets wijzer maken. Alvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...