Ga naar inhoud

Pc samengesteld, goed?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net bij Mycom een computer samengesteld en daar kwam ik uit op dit: Huidige configuratie Ultimate PC Intel 1 Assemblage............................................€ 99,00 Basis onderdelen Intel Core 2 Duo E8500 (was eerst quad core) ................................................................€ 189,95 MS Vista Ultimate 32Bits SP1.......................€ 199,95 ASUS P5Q-E,s775......................................€ 144,95 Corsair 4096MB DDR2 XMS6400 TWINX (was eerst 2048mb) ...............................................................€ 69,95 WD Caviar SE16 320GB.............................€ 56,95 ASUS EAH4850/HTDI/1G (was eerst 512mb) ................................................................. €224,00 AOpen G528 - Black/Silver.........................€ 59,95 AOpen DVR20X DL,SATA........................... € 22,95 Cooler Master Real Power, 520W € 69,95 Opties ASUS 19" VW193D TFT Wide ......................€ 149,95 Creative Inspire T10..................................€ 39,95 Creative Sound Blaster Audigy SE...............€ 34,95 Totaal:...........................................................€ 1.362,45 (http://www.mycom.nl/CtoConfig.aspx) Maar ik vraag mij nu af, om spellen als Cod4/sims2 en straks ook sims3 etc. te spelen (plus schoolwerk en misschien nog photoshoppen, downloaden, film kijken etc.), betaal ik hiervoor dan niet veel ste veel? Zoja, wat is dan een goedkoper/beter alternatief? (liefst niet samengesteld bij hele onbekende winkels) Dat stukje bij opties heb ik er zelf bij gedaan. (heb nog helemaal geen "plat" scherm) en m'n boxen zijn ook aan vernieuwing toe. Ik heb net even na zitten denken, is het misschien beter om een laptop aan te schaffen aangezien ik over circa 2 jaar ga studeren? Waardoor ik dan toch wel verwacht dat we projecten etc. moeten gaan doen. (Ik ga heel misschien de ICT kant op) Zoja, welke computer raden jullie mij dan aan? (hij moet ook sims2, sims3, cod4 etc. kunnen afspelen) Groet en dank, Chako.
Link naar reactie
[quote:b093d1f2f8="chako"]betaal ik hiervoor dan niet veel ste veel? Zoja, wat is dan een goedkoper/beter alternatief? (liefst niet samengesteld bij hele onbekende winkels)[/quote:b093d1f2f8]Ja, je betaalt veels te veel bij de MyCom. Voor hetzelfde geld bestel je bij een goede webshop een game-PC met 22" monitor en houd je nog geld over voor een budget laptopje. Wat vind je "onbekende winkels"? Winkels die niet bij je in de buurt zitten (welke regio)? Op dit forum stellen we meestal systemen samen bij de betere webshops, zoals 4Launch, Azerty, Cool-Prices, etc.
Link naar reactie
Is inderdaad erg duur!!!! Heb voor iets meer dan 450 euro een systeem samengesteld met o.a. een AMD processor, 750 GB harde schijf, 4 GB intern. Alleen zonder monitor en zonder boxen. Dus alleen systeemkast. (excl. assemblage) En dit dus bij Alternate!!!! Echt een aanrader goeie ondersteuning! Vorig moederbord kwam daar ook vandaan en nooit problemen gehad!!!
Link naar reactie
[quote:5f97b7d67a="chako"]Assemblage € 99,00[/quote:5f97b7d67a]Duur, assemblage mag hooguit 50 euro kosten. [quote:5f97b7d67a="chako"]Intel Core 2 Duo E8500 (was eerst quad core) € 189,95[/quote:5f97b7d67a]E8500 is relatief duur vergeleken de E8400, want deze processor is nauwelijks sneller. [quote:5f97b7d67a="chako"]MS Vista Ultimate 32Bits SP1 € 199,95[/quote:5f97b7d67a]Waarom Ultimate? En waarom 32-bit? [quote:5f97b7d67a="chako"]ASUS P5Q-E,s775 € 144,95[/quote:5f97b7d67a]Veel te duur ... maar mooi moederbordje. [quote:5f97b7d67a="chako"]Corsair 4096MB DDR2 XMS6400 TWINX € 69,95[/quote:5f97b7d67a]Kingston geheugen is even snel, maar stukken goedkoper. [quote:5f97b7d67a="chako"]WD Caviar SE16 320GB € 56,95[/quote:5f97b7d67a]Neem voor ietsje meer geld een 640GB schijf, niet vanwege de extra opslag, maar vanwege de snelheid van deze twee-platter schijf. [quote:5f97b7d67a="chako"]ASUS EAH4850/HTDI/1G €224,00[/quote:5f97b7d67a]1GB videogeheugen heeft geen zin op schermen kleiner dan 24": 512MB is zat voor resoluties t/m 1680x1050 pixels. [quote:5f97b7d67a="chako"]ASUS 19" VW193D TFT Wide € 149,95[/quote:5f97b7d67a]Voor ietsje meer geld heb je een 22" scherm met DVI. [quote:5f97b7d67a="chako"]Creative Inspire T10 € 39,95[/quote:5f97b7d67a]Deze speakers zijn matig voor dat geld, neem liever de T20 set. [quote:5f97b7d67a="chako"]Creative Sound Blaster Audigy SE € 34,95[/quote:5f97b7d67a]Deze geluidskaart voegt weinig toe aan de onboard audio. Neem liever voor iets meer geld de Club3D Theatron. Opzetje van www.4Launch.nl : [URL=http://imageshack.us][img:5f97b7d67a]http://img49.imageshack.us/img49/6335/4launchnloa3.jpg[/img:5f97b7d67a][/URL]
Link naar reactie
Hmm voor zover ik wat van computers afweet, ziet dat er erg goed uit. Echter, een monitor van 22" is waarschijnlijk net iets te groot voor op m'n bureau. Ik zit er namelijk ongeveer 60cm vanaf. (rechtvooruit) En 55cm is dan denk ik toch wel vrij groot. Verder ben ik wel erg blij dat jullie zo snel antwoorden, super dit forum. :D Verder merk ik dat iedereen het hier over online bestellen heeft, dus heb ik daar een aantal vragen over. (zelf nog nooit wat via internet besteld) - Hoe zit het met de betaalmiddelen?; - Hoe zit het met de kwaliteit?; - De levertijd? (Ondertussen ben ik daar zelf nu ook alvast aan het kijken, maar mochten jullie het weten dan hoor ik het graag!) Heel erg bedankt!!
Link naar reactie
[quote:ef3379a258="chako"]Hmm voor zover ik wat van computers afweet, ziet dat er erg goed uit. Echter, een monitor van 22" is waarschijnlijk net iets te groot voor op m'n bureau. Ik zit er namelijk ongeveer 60cm vanaf. (rechtvooruit) En 55cm is dan denk ik toch wel vrij groot.[/quote:ef3379a258] ik heb nog iets minder afstand van mijn 22" en heb geen problemen. je kan altijd ook nog voor 20" gaan trouwens. kleiner beeld, zelfde resolutie en dus scherper beeld [quote:ef3379a258="chako"] Verder ben ik wel erg blij dat jullie zo snel antwoorden, super dit forum. :D [/quote:ef3379a258] 8) 8) 8) 8) [quote:ef3379a258="chako"] Verder merk ik dat iedereen het hier over online bestellen heeft, dus heb ik daar een aantal vragen over. (zelf nog nooit wat via internet besteld) - Hoe zit het met de betaalmiddelen?; [/quote:ef3379a258] verscheeld erg per winkel. meest gebruikelijk is onder rembours (betaal je aan de deur, kost je 14 euro verzenden), vooraf betalen, ideal of via een creditcard. je kan meestal ook gewoon ophalen en dan daar pinnen [quote:ef3379a258="chako"] - Hoe zit het met de kwaliteit?; [/quote:ef3379a258] snap ik niet. de onderdelen zijn de zelfde als je bij bv mycom hebt, maar dan goedkoper aangezien ze niet midden in een stad een filiaal hebben. als je kwa garantie bedoelt, als er iets kapot gaat kan je gewoon een RMA (aanvraag voor reparatie) aanvragen en stuur je het artikel terug of je gaat het brengen [quote:ef3379a258="chako"] - De levertijd? [/quote:ef3379a258] Die staat op vrijwel elke site bij het artikel. het zal meestal iets langer duren dan bij mycom aangezien de online winkels een vele malen groter assortiment hebben. dit geeft je wel meer keuze. winkels als azerty of alternate hebben wel een erg grote voorraad dus daar kan je als je gaat bestellen ook een beetje op letten
Link naar reactie
[quote:0ed6bc483f="chako"]Hmm voor zover ik wat van computers afweet, ziet dat er erg goed uit. Echter, een monitor van 22" is waarschijnlijk net iets te groot voor op m'n bureau. Ik zit er namelijk ongeveer 60cm vanaf. (rechtvooruit) En 55cm is dan denk ik toch wel vrij groot. Verder ben ik wel erg blij dat jullie zo snel antwoorden, super dit forum. :D Verder merk ik dat iedereen het hier over online bestellen heeft, dus heb ik daar een aantal vragen over. (zelf nog nooit wat via internet besteld) - Hoe zit het met de betaalmiddelen?; - Hoe zit het met de kwaliteit?; - De levertijd? (Ondertussen ben ik daar zelf nu ook alvast aan het kijken, maar mochten jullie het weten dan hoor ik het graag!) Heel erg bedankt!![/quote:0ed6bc483f] Als je bij Alternate online besteld kan je kiezen uit de volgende betaalmiddelen: - Vooruitbetaling - Creditcard - Ideal - Rembours De levertijd is (als het op voorraad is) zeer snel. Ik heb gisterenmorgen de artikelen besteld en gisterenavond kreeg ik een mail dat alles verstuurd was. Ook de service/ondersteuning is goed bij Alternate! Ik kreeg goed en duidelijk advies! En ook mijn vorige systeem heb ik daar grotendeels samengesteld en ging ook prima. Een echte aanrader!
Link naar reactie
[quote:f50fe5f507="chako"]Hmm voor zover ik wat van computers afweet, ziet dat er erg goed uit. Echter, een monitor van 22" is waarschijnlijk net iets te groot voor op m'n bureau. Ik zit er namelijk ongeveer 60cm vanaf. (rechtvooruit) En 55cm is dan denk ik toch wel vrij groot.[/quote:f50fe5f507]22" went heel snel hoor. Maar 20" is ook een goede optie, bijv.: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-052260 [quote:f50fe5f507="chako"]- Hoe zit het met de betaalmiddelen?;[/quote:f50fe5f507]Vooruitbetaling per bank, iDeal of rembours is allemaal mogelijk. [quote:f50fe5f507="chako"]- Hoe zit het met de kwaliteit?;[/quote:f50fe5f507]De kwaliteit van de verschillende webshops kun je checken a.d.h.v. shopreviews op Tweakers.net: http://tweakers.net/shopreview/ [quote:f50fe5f507="chako"]- De levertijd?[/quote:f50fe5f507]De indicatoren op websites geven een indicatie, dus liever gewoon aan de webshop zelf vragen hoe lang het gaat duren (bijv. door eerst een offerte aan te vragen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...