Ga naar inhoud

High performance computer samenstellen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik wil binnenkort een nieuwe computer gaan aanschaffen waarmee ik weer een tijdje voort kan. Ik heb dan ook een budget rond de € 2500. Hiervoor heb ik telkens kant en klare systemen gekocht en nu denk ik erover na om zelf een systeem samen te stellen. Ik wil het systeem niet zelf in elkaar zetten omdat ik daar te weinig ervaring mee heb. Het systeem is voornamelijk bedoelt voor gaming en gericht op de toekomst. Zelf heb ik natuurlijk al rond gekeken en een opzetje gemaakt (bij 4launch.nl) en wil dan ook graag van julie weten wat jullie ervan vinden en wat ik volgens jullie het beste nog aan kan passen. Ik had zelf de volgende samenstelling in gedachte: Service: 1x 4Launch Bios update naar laatste versie (15 euro) 1x 4Launch Hardware installatie (assemblage) (39 euro) 1x 4Launch Desktop PC backup DVD NL (25 euro) 1x 4Launch Software installatie (windows) (29 euro) 1x Raid 0 configuratie ?? Hoofdcomponenten: 1x Antec Big Tower Twelve Hundred ATX No PSU (136 euro) 1x Asus P5Q Deluxe iP45, SATA2 RAID, GLAN, 8CH (162 euro) 1x Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz FSB1333 Box (279 euro) 1x Asus PCI-e Radeon HD4870X2 2GB DDR5 2xDVI/HDMI (422,50 euro) 2x OCZ 4GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold Edition (194 euro) 2x Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ (130 euro) 1x Creative Geluidskaart X-Fi Xtreme Gamer 7.1 PCI Bulk (65,50 euro) 1x LG Blu-Ray Brander GGW-H20L 6x/2x LS Bulk (183,50 euro) 1x Trust Card Reader CR-3600 Intern 61 in 1 5,25", USB2.0 (19 euro) 1x Cooler Master Powersupply RealPower Pro 850W Modular (146 euro) Randapperatuur: 1x Iiyama TFT Monitor E2607WS-B1 26", DVI, HDMI, Speakers (339 euro) 1x Logitech Speakerset X-230 2.1 (40 euro) 1x Logitech G15 Keyboard v2 (72,50 euro) 1x Razer Copperhead muis (59 euro) 1x Corepad Muismat Victory (16 euro) Software: 1x Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64bit NL OEM (162 euro) 1x G Data Total Care 2009 NL (79 euro) Totaal: 2613 euro Alvast bedankt
Link naar reactie
best leuk opzetje, maar: - biosflash ? heb je niet nodig - pc backup service ? heb je niet nodig - hardware installatie ? doe het eens zelf. Is leuk, leerzaam, en scheelt je 40 euro - software installatie ? 29 fkng euro ?? jongen, het zijn een paar klikjes, doe het zelf. scheelt je 30 euro - Leuke kast, maar ik betwijfel ten zeerste of de airflow in deze kast goed genoeg is voor zo'n videocard. Ben je beter af met een grote thermaltake armor, Coolermaster Stacker of beter nog: een Lian Li v2xxx serie. - 162 euro voor een moederbord ? koop een gigabyte met 1x PCI-E slot als je toch een X2 vidcard haalt, bijvoorbeeld een DS4R ofzo, scheelt je 70 euro. - je koopt de pc voor gaming .. hmm .. geen quadcore nemen !! ben je veel beter af met een C2D E8400 of 8600 (8400 scheelt nog wat meer, en kun je zonder moeite met een gigabyte moederbord clocken naar 8600-speed) - videocard is geweldig, die wel nemen :D - wat moet je in godsnaam met 8 gigabyte in een gamesysteem ? Neem gewoon 4gb (maximaal). - Leuke monitor, maar geen HDMI-aansluiting. Ik heb een 28.1 inch monitor gehaald bij www.salland.eu voor 390 eurie, mét een hdmi-aansluiting. Dan komt zo'n HD4870 meer tot z'n recht. - G-data total care ? come again ? Download gratis virusscanner van AVG, werkt net zo goed. Download daarnaast de trial van Errorsmart (welke je elke maand opnieuw kunt installen, gratis) en daarnaast ook Ccleaner. Scheelt je 80 euro, en ben je net zo goed af. Scheelt je minimaal 300 euro :) Kun je een hoop ander leuk spul voor kopen. Bijvoorbeeld een SSD (solid state disc) voor kopen van 120gb als opstartschijf. Ik heb zowel in mijn laptop als gewone PC zo'n ding zitten, en dat is écht ziek snel. Gisteren nog een data read & write van 188mbs... Verder leuk opzetje, maar kijk eens naar andere winkels. 4Launch ís een hele goede winkel, ik heb daar vorige week mijn nieuwe PCkast gehaalt (Thermaltake Mozart TX 1000BSE ofzo iets), hele snelle levering, maar niet de goedkoopste. Kijk eens bij www.azerty.nl , www.salland.eu , www.alternate.nl (laatstegenoemde is meestal wat duurder, maar met andere dingen spotgoedkoop).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...