Ga naar inhoud

Degelijke behuizing die mijn systeem koel kan houden


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een degelijke behuizing voor mijn systeem, hopelijk kan iemand me daarbij helpen. Ik zoek een budget kast (<70 euro, heb eigenlijk een iets kleiner budget, maar ik vind hem dan wel op marktplaats of een goedkope site)) die het volgende systeem goed koel kan houden: - Asus P5KPL-C moederbord - Intel Core 2 Duo E7200 processor - MSI Geforce 8800gts 512mb OC videokaart - 2x 1gb Corsair XMS2 PC6400 (DDR2 800) geheugen - 500gb Hitach SATAII harde schijf (7200rpm) - 450W Corsair VX voeding De afmetingen van mijn huidige kast zijn 17,5cm (B) X 41cm (H) X 46cm (D), de nieuwe kast moet dus minstens die afmetingen hebben, het liefst iets groter zodat ik de kabels goed kan wegwerken en installaties makkelijker gaan. Het hoeft niks chique te zijn, maar moet vooral goed koelen (ook als de processor en de videokaart licht overclockt worden) en het liefst zwart of zwart met wat zilver zijn. Onhoorbaar hoeven de fans niet te zijn, maar wel zo stil mogelijk. Verder lijkt het me handig als ik harde schijven en DVD spelers kan verwisselen zonder mijn halve systeem te moeten ontmantelen (deurtje aan de voorkant dus, of rack die naar de zijkant wijst.) Ik hebliever geen fan aan de bovenkant, daar ligt altijd wel iets bovenop (meestal mijn printer) omdat ik niet zo veel ruimte in mijn kamer heb. Zoals te zien is op de foto zit er een dikke koeler op de processor, deze moet natuurlijk geen luchtgebrek krijgen, de voeding heeft een fan aan de onderkant (dus vlak boven de processor koeler.) http://i54.photobucket.com/albums/g93/gulif/DSC00244.jpg De voorkant: http://i54.photobucket.com/albums/g93/gulif/DSC00246.jpg Heeft iemand ervaring met een behuizing die een dergelijk systeem koel kan houden, dan zou ik dat graag willen weten. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Nou, de kast die ik nu heb bevalt me niet, naast het harde schijven/DVD gedoe waar ik het eerder al over had, denk ik niet dat ie geschikt is om er fans in te plaatsen. Er past nu niet eens meer een fan achter de CPU koeler, deze koeler zit ook nog eens op minder dan 2cm van de zijkant. Voorin is in theorie wel plaats voor een armetierig 80mm ventilatortje, maar daarvoor moet ik de voorkant er letterlijk met geweld afslopen (anders kan ik er niet bij) en die zou dan ook nog eens al z'n lucht moeten aanzuigen door een paar spleetjes aan de zijkant van de voorkant. Dus ik ben zeker op zoek naar een nieuwe kast, het is alleen moeilijk om een kast te vinden die aan al mijn eisen voldoet (de verkoopsites bieden vaak bar weinig specs en ik heb nog geen vergelijkingsite gevonden) en als ik een kast vind die aan mijn eisen lijkt te voldoen weet ik niet of ie wel goed koelt (sommige hebben reviews, maar die slaan vaak de temperatuurtests over.) Daarom hoop ik dat er iemand op dit forum toevallig een systeem zoals dat van mij heeft en weet welke kast daar goed voor is.
Link naar reactie
De ruimte tussen de koeler en de achterkant is in een andere kast even groot. Is het niet slimmer, een wat compactere koeler op je processor te zetten? Een van in de voorkant heeft veelal weinig zin, omdat daar amper luchttoevoer is. Of je moet (alweer) een gat in het voorpaneel zagen. De meeste kasten zijn ongeveer even breed, dat scheelt amper meer dan een centimeter. Er zijn wel heel brede kasten, maar dan moet je ook met een brede portemonnee komen. Of je moet eens kijken naar een serverkast. Maar die zijn meestal ook beduidend duurder. http://www.azerty.nl/8-51-72112/ve1000sna-mozart-tx.html
Link naar reactie
Hmmm, misschien wel, maar dan moet ik er temperatuursgewijs wel op vooruitgaan. Ben er nog niet helemaal uit wat dat monster nodig heeft qua kast. Op de forums is men het er over eens dat veel gaas aan de zijkant een must is, en ik heb een paar budget kasten gezien die 2,5cm breder zijn (maar dat is misschien weer juist niet goed met deze koeler) en de pci-slots iets naar voren hebben zitten zodat een fan in de achterkant meer ruimte heeft...
Link naar reactie
Ach, die printer blijft wel staan op die twee randen, of er tussen (de randen lopen niet af over de lengte en de printer is vrij klein.) De connectors zitten vrij ver naar voren (op sommige versies zitten ze zelfs aan de voorkant, en ik gebruik die eigenlijk alleen maar af en toe om foto's of muziek van mijn telefoon over te zetten. De luchtafvoer van eventuele fans aan de bovenkant (ben ik niet van plan te installeren) gaat via spleten in de zijkanten van de bovenste randen, dus de printer zit niet echt in de weg. De kast is vooral breed genoeg voor mijn koeler, heeft veel gaas aan de zijkant en een fan voor de videokaart, de 3 fans zitten er ook nog eens standaard in. Ik kan hem nieuw kopen voor 70 euro incl. verzendkosten en ik zag er een paar voor minder dan 50 euro op marktplaats. Lijkt mij een hele goede deal...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...