Ga naar inhoud

Electrolux EWF 1476 GDW geeft E10 storin


Veer

Aanbevolen berichten

EWF 1476 GDW Type FLI554431 Prod.No.914530753 01 IPX4, ser.no.532 00022 Na voorzichtig transport (rechtop, zonder transportbouten), geplaatst, aangesloten, waterpas gezet en in geschakeld Op katoen programma, zonder voorwas, 90c, 1400 tpm, water stroomt niet en we horen het pompje wel draaien, stop gezet, kraan open gedraaid en opnieuw aan gedaan, nu stroomt het water in boven bakje 1 en signaal 2 knippert in display, vreemd? geen voorwas ingeschakeld. Nadat de trommel voor de helft met water is gevuld geeft het display E10 aan tegelijk met een piep signaal, pauze/start knippert, deze ingedrukt en het water begint weer verder boven bakje 1 te stromen tot de wasmachine overstroomd!!! Gelijk op afpompen gezet, dit wordt steeds onderbroken en moet opnieuw gestart worden tot deze leeg was. Toestel uitgeschakeld en stekker er uit gehaald, alles goed droog gemaakt en minimaal twee uur laten staan. Opnieuw stekker er in gedaan, ingeschakeld en eerst twee liter water door bakje 2 gegoten, daarna op katoen hoofdwas gezet net als het eerste begin, met het zelfde euvel tot gevolg. stap 8 goed uitgevoerd, geen knik in de slangen, schone filter en water toevoerzeefje. Hoe diep moet de waterafvoerslang in de afvoerbuis geplaatst worden? (deze is ook niet verstopt) Waarom stroomt het water boven bakje 1 in als 2 knipperend aangeduid wordt? Waarom geeft hij code E10 terwijl hij voor die tijd net veel watertoevoer heeft geleverd. Waarom draait de trommel niet tijdens het water toevoer? Heb ik door stap 8 te doorlopen niet goed gereset?
Link naar reactie
Is een voor mij onbekende machine. E10 is een groeps melding, probeer de volledige code eens uit te lezen door tijdens het water nemen van de machine de toetsen Start/Pause en Time Manager samen in te drukken en ze ingedrukt te houden. Gezien de omschrijving die je geeft verdenk ik de analoge nivo regelaar. Bovenblad er afhalen, nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af en blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer hem nogmaals.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...