Ga naar inhoud

Aeg wasmachine stopt na een tijdje bij 9


Ad-Elings

Aanbevolen berichten

Hoi,onze wasmachine Aeg lavamat L76850A stop na een tijdje tijdens 95 en 60 graden maar niet bij 40 graden.Hij valt dan terug op het begin zodat je denkt dat hij niet aangezet is geweest.Het rode lampje bij start/stop knippert dan.Is nu het verwarmingselement stuk of heeft iemand een andere oplossing.
Link naar reactie
Hoe vaak knippert het Start/Stop lampje? Dat is nl de foutcode. Anders de machine aanzetten op een willekeurig programma en dan de toetsen Start/Pauze en Tijdsparing (= de toets links van Start/Pauze) samen indrukken en ingedrukt houden. Wat is nu het knipper patroon en wat is de melding op het display? Er bestaan meerdere varianten van, mag ik het lange 9145 nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
C11 en ELe zijn geen foutcodes. ik denk dat je nu on de programeer module zit te werken. NIET DOEN DUS. Niet aan de knop draaien met ingedrukte toetsen. Meet de tacho spoel eens door, dat is de spoel op de kop van de motor. Deze moet tussen de 80 en 200 Ohm zijn en een kleien spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Controleer ook of het magneetje in het midden hiervan vast zit op de motor as en niet gescheurt is.
Link naar reactie
Beste Harry0 , Mijn broer die behoorlijk technisch is heeft alles doorgemeten en gecontroleerd. Hij heeft niets kunnen vinden ,helaas. Wij hebben nu besloten om de hoop op te geven en een andere wasmachine te kopen. Ik wil u hartelijk danken voor de moeite en vind het super dat u dit doet. Vriendelijke groet, Ad
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik heb exact hetzelfde probleem met exact hetzelfde type wasmachine. Ik krijg ook alleen de code C11. Mijn 9145 nr: 914525601 00. Ik zou het zonde vinden van een nieuw wasmachine te moeten kopen want er lijkt me mechanisch niks mis te zijn: soms komt ie erdoor, maar op hogere temperatuur vindt ie het na een uur of zo welletjes. Loont het de moeite om hiervoor een AEG technieker te laten komen?
Link naar reactie
Je leest de foutcode fout uit. C11 is de start van het test en/of module programeer deel. AFBLIJFEN hiervan, je kunt hier de machne mee beschadigen als je er onjuist mee omgaat. Uitlezen van de foutcode doe je door met een gesloten deur de machine aan te zetten op een willekeurig was programma, hem te starten en dan de toetsen combinatie Start/Pauze en Tijd samen in te drukken en ingedrukt te houden. De E code die dan komt heb ik nodig.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...