Ga naar inhoud

Niet draaien trommel L63805


Aanbevolen berichten

Vandaag is tijdens het centrifugeren van een zware was de stop doorgeslagen. Stop omgezet en kortsluiting heeft niet eer plaatsgevonden, echter: 1. Na het starten van een wasprogramma loopt de wasautomaat gewoon vol. De trommel draait een paar seconden en stopt dan. 2. Na het starten van het centrifugeren gaat de trommel helemaal niet draaien. 3. Tijdens het aanzetten van het spoelprogramma gaat na 1 of 2 minuten d trommel even draaien. Wat heb ik gecontroleerd: 1. Koolborstels zijn vorig jaar vervangen. Nu nog van voldoende lengte. 2. Snaar is heel. 3. Motor en trommel zijn met de hand rond te draaien zonder bijgeluiden. 4. Tachomer zit bevestigd. Magneet vast op de as. Ik meet in stilstand 136 ohm. 5. Vuil water bak is schoon. Wat kan de oorzaak zijn?
Link naar reactie
Lijkt dus allemaal goed te zijn. Borstels wel goed contact? Motor stekker goed vast? Blijft eigenlijk alleen de elektronica module over. Geen foutmelding op het display of knipperende lampjes? Zo niet: Zet de machine aan op een willekeurig programma en druk dan de toetsen Voorwas en Centrifuge snelheid samen in en houd ze ingedrukt. Graag even het lange 914xx nummer vermelden, er zijn minimaal 3 versies van deze machine.
Link naar reactie
Harry, bedankt voor je reactie. Nog even op een rijtje: - trommel draait enkele seconden na start van een willekeurig wasprogramma - trommel draait niet op programma van centrifuge - geen storingsnelding - geen knipperende lampjes - geen gluidsignalen - printplaten schoongeblazen met perslucht - koolborstels lang genoeg (vorig jaar vervangen). Zijn ok glas passen op de rotor. Motor draait wel bij iedere start van een wasprogramma dus dat moet goed zijn. Stekkers zitten ook vast. - eerder gemelde weerstand van tachometer was in gemonteerde toestand. Dus niet de stekkers van de tachograaf los gehad. Tijdens tart van een willekeurig wasprogramma knoppen voorwas en spoelstop/centrifugetoerental ingedrukt gehad. Dan komt Code E52 tevoorschijn. Mijn wasmachine is van het type: AEG Electrolux 914524136 L63805 Ik ben benieuwd naar je reactie. Groet, Ronald
Link naar reactie
E82 betekend dat je het front niet meer juist inelkaar hebt gezet (knop fout tov het asje hiervan) of hij is nu tilt. Controleer of alles weer goed inelkaar zit. Als de knop in de 0 stand staat en de stekker zit er in, branden er dan lampjes? Dan zit hij niet goed in elkaar. Geen lampjes: draai de programma knop naar de 1ste positie en wacht 10 seconden. Draai dan door naar de volgende positie en wacht weer 10 seconden. Ga zo door alle standen heen tot je weer op 0 bent. E52 is motor/relais gerelateerd. Tacho spoel nogmaals controleren, moet een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...