Ga naar inhoud

Contragewicht gebroken van AEG L88810


KJ-1

Aanbevolen berichten

Onze wasmachine maakte wat veel bijgeluiden tijdens het centrifugeren. Toen ik het deksel verwijderde zag ik direct dat het gewicht (aan de voorzijde) is gebroken. Ongeveer de helft zit nog op zijn plek. Een kwart kon ik er eenvoudig uit pakken en het andere kwart ligt op de bodem van de machine. Is dit zelf te repareren? Ik kan kan op verschillende onderdelensites dit onderdeel (nog) niet vinden. Gegevens wasmachine: Mod. L88810 Type P6940536 Prod.No 914524324/01 Toevoeging: Het lijkt erop dat het contragewicht een ring is (was) die aan de voorzijde tegen de kuip aan hoort te zitten. Dat lijkt me dus zeer lastig om te repareren..
Link naar reactie
Is een "hoefijzer" model en het onderdeel nummer is 1322812114 (99%) zeker. Kost bij AEG € 78 Zie https://shop.aeg.nl/search?q=%3Arelevance%3Apnc%3A91452432400&page=1&pagesize=20. Advies: neem eerst contact op met AEG, mogelijk kunnen zij aangeven wat de oorzaak geweest is. Als je hem zelf vervangt zorg dan dat de boel weer goed vast komt te zitten en controleer eerst het front, de kuip en manchet op beschadiging. Mogelijk is de ophangimg van de kuip ook los gescheurd. Vervangen: manchet aan de voorzijde loshalen en het gehele metalen front verwijderen.
Link naar reactie
Bedankt Harry! Het front en de manchet hebben wat schrammen van brokstukken van het contragewicht opgelopen maar lijken nog voldoende in takt. Aan de kuip en de ophanging zie en voel ik op het eerste gezicht geen bijzonderheden. Ik vraag me echter wel af wat de reden is dat het contragewicht kapot is gegaan. Anyway, de machine is bijna 10jr oud en is redelijk intensief gebruikt (gezin met 3 kids). Ik dank apparaten niet graag af maar repareer ze het liefst, maar gezien de leeftijd en reparatiekosten (tijd/geld) hebben we besloten deze wasmachine niet meer te (laten) repareren maar om hem te vervangen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...