Ga naar inhoud

Electrolux EWF 1230, koolborstels, achte


bakmanhans

Aanbevolen berichten

Onze Electrolux wasmachine type EWF1230 (PNC: 914517050|00) heeft kuren. Wanneer je een wasprogramma start vult de automaat netjes met water maar zodra de trommel moet gaan draaien, gebeurt er niks. Ook het centrifugeer-programma werkt niet. De trommel vertikt het om te draaien. Je kan, wanneer de trommel zou moeten gaan draaien, een klein klikje horen. Wellicht een electrische schakelaar (relais?) die netjes signaal geeft aan de trommel. Nu wil ik de koolborstel op de motor checken maar ik krijg met geen mogelijkheid de achterzijde van de machine. Het lijkt één geheel met de helft van de zijkant van de machine. Hoe kan ik het beste bij de motor komen? Is er ook mogelijk de koolborsteld te checken mbv een knoppen-combinatie?
Link naar reactie
Ga maar uit van het koolborstel probleem. Deze machine moet je inderdaad "splitsen". Zeer monteur onvriendelijk constructie, maar het is niet anders. Als je de eerste serie hebt zit er nog geen bodem plaat onder, je kunt er dan bij door hem achterover te laten leunen tegen bv een muur. Wel een 2 mans actie: 1 om te sleutelen en de ander om te zorgen dat je de machine niet over je heen krijgt of dat hij weg schuift. Heeft hij wel een bodem plaat dan moet je hem splitsen. Deel hiervan kun je zien op dit https://www.youtube.com/watch?v=jQld12hfffA
Link naar reactie
Hartelijk dank voor uw reactie. Nog voor uw reactie is het me gelukt de motor vanaf de onderzijde te bereiken. De wasmachine is inderdaad open van onderen. Ik heb de machine achterover gekanteld en deze ondersteunt met een flinke plank. Wellicht niet de meeste veilige optie maar ik moest de klus nu eenmaal alleen klaren. Ik zag, liggend op de vloer, de koolborstels zitten en heb deze verwijderd. Er stak nog 5-6 mmm koolstof uit de houders. Onvoldoende. Na vervangen de machine recht gezet en aangesloten en het centrifugeer-programma gestart. De trommel draaide nu weer. Ondertussen alweer vele wasjes later. Ik ben weer tevreden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...