Ga naar inhoud

windowsgeluiden verdwenen


Aanbevolen berichten

De geluiden die je kunt instellen bij het opstarten en afsluiten van Windows doen het niet meer. Het betreft windows XP professional SP2. Tot gisteren werkte het nog, we hebben wat zitten rommelen met het omzetten van geluidsfiles naar wav om die daarna bij het opstarten te horen en toen dat niet werkte, de oude, ongewijzigde files weer geactiveerd. Als je ze als file aanklikt doen ze het gewoon maar niet meer als windows opstart- en afsluit geluiden. Ook de standaard windows geluiden doen het niet als je die bij instellingen aanpast. Verder komen alle geluiden gewoon uit de speakers. Teruggaan naar een vorig herstelpunt is geen optie, omdat we nogal wat instellingen hebben gewijzigd voordat we met het geluid gingen spelen. Het probleem is pas ontstaan na het spelen met geluidseffecten. In mijn ogen moet het iets heel simpels zijn, maar ik kom er even niet achter
Link naar reactie
[quote:1aa0fcd5ac="derkdejong"]als je die basis bestanden hebt omgezet zal windows ze niet meer kunnen vinden. moet je nieuwe instellen via configuratiescherm - geluiden[/quote:1aa0fcd5ac] Misschien heb je het probleem niet helemaal gelezen. Er zijn geen basisbestanden gewijzigd of verplaatst. Ik kon ze bij configuratiescherm - geluiden ook allemaal vinden en kiezen maar ze gaven binnen het configuratiescherm geen kik meer. Ze functioneerden wél normaal als je in de map de file gewoon aanklikte. Windows was dus helemaal stom bij het opstarten en dat gold ook voor de andere gebruikers. We hadden geëxperimenteerd met andere wav files en daar is windows kennelijk van over zijn nek gegaan. Ik heb inmiddels systeemherstel uitgevoerd want ik zag dat ik een herstelpunt had op 23 maart ná de meeste wijzigingen en op 24 maart was het geluid pas verdwenen. Het geluid is nu weer zoals het hoort en die paar verloren aanpassingen van ná het herstelpunt heb ik ook al weer terug. Dus duidelijk een onverklaarde hik in windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...