Ga naar inhoud

BEKO wasmachine


Aanbevolen berichten

BEKO WMB 71443 LA Deze wasmachine nieuw oktober 2013 is van mijn schoonzus Trudy Machine neemt water en stopt, resterende tijd blijft op 1:08 staan. Water afpompen en/ of centrifugeren werkt niet geen enkel programma overigens. Water toevoerslang met filters gecontroleerd in orde. Water laten aflopen door noodafvoerslang, filter verwijderd filterhuis en filter schoon, pompschoep is te draaien. Omdat resterende tijd blijft staan op 1:08 knop start/pauze/annuleren 3 seconden ingedrukt. End verschijnt op het display, End en Startsymbool knipperen en pomp draait ca.15 seconden na deze 15 seconden stopt het en begint direct weer opnieuw. Wat ik verder ook probeer het knipperen en draaiende pomp blijft terugkomen. In eerste instantie dacht ik zelf aan koolborstels, omdat in geen enkele situatie de trommel gaat draaien, maar naar wat ik uit documentatie haal heeft de motor van deze machine geen koolborstels. Wat kan hier het probleem zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Koolborstels heeft hij inderdaad niet, maar motor storing staat er in theorie los van. Hij zou dan nl wel moeten kunnen afpompen. Ik verdenk eerder de nivo regelaar. Weet echter niet welke er in zit. Verwijder het bovenblad, de nivo regelaar zit meestal rechts boven. Trek het slangetje hier eens af, blaas het slangetje weer terug en probeer de machine nog eens. Wat ook nog kan is de deurvergrendeling, als zou hj dan nog steeds moeten kunnen afpompen. Controleer deze deurvergrendeling op smeltplekken en gammele stekker verbinding. Je kunt er bij tussen het front en de kuip door.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb gedaan wat je schrijft maakt geen verschil machine blijft doen als eerder omschreven. Vervolgens heb ik BEKO (asogem) een mail gestuurd met de gewijzigde tekst van 04-08-2017 met de vraag wat het probleem zou kunnen zijn. De persoon van de technische dienst van asogem vertelde mij dat het probleem bij genoemde machines bekend is (vertelde er niet bij wat het probleem dan wel is) en dat deze niet worden gerepareerd maar worden vervangen door een nieuwe machine. Inmiddels is de nieuwe machine geplaatst (zonder kosten) en is de oude meegenomen. Mijn schoonzus Blij! HarryO bedankt voor je reacties en misschien dat andere hun voordeel met dit verhaal hun kunnen doen. Met vriendelijke groet, Aart de Haan
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...