Ga naar inhoud

aeg lavamat 13.50 update pnc 914 002 287


Tom-Torfs

Aanbevolen berichten

Beste, ik had al een tijdje last dat midden in een wasprogramma men machine stopte , na me een beetje te informeren hier op dit forum kwam ik erachter dat het foutcode E52 was , en heb ik de koolborstels dus vervangen ( volgens mij was dit zeker nog niet nodig want deze waren nog bijna 2cm lang) , na dit te hebben gedaan heeft de machine zeker 5 beurten gedraaid zonder stil te vallen , maar nu zit ik dus terug met hetzelfde probleem :-( kan er iemand mij wat raad geven? alvast bedankt voor uw tijd en moeite mvg Tom Torfs
Link naar reactie
Controleer of de koolborstels wel goed in de houder kunnen bewegen. Controleer de tacho spoel, moet tussen de 160 en 400 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Magneetje in het midden van de tacho spoel moet vast zittten op de motor as en mag niet gescheurd zijn. Controleer de motor stekker. Volg de kabel van motor naar elektronica module en controleer de kabel op beschadigingen/breuk. Controleer de electronica module op losse contacten, vooral bij de 3 of 4 relais.
Link naar reactie
beste, alvast bedankt voor uw reactie ! op het eerste zicht lijkt alles toch normaal en goed aangesloten volgens mioj wel meet ik op de spoel maar een weerstand van 140 ohm, ik weet niet of dit kwaad kan ! wel meet ik een kleine spanning als ik met de motor draai. ook het magneetje waar je over sprak is nog volledig intakt zou het misschien kunnen dat ik de software eens moet resetten? of word de foutmelding normaal gezien zowiezo niet meer weergegeven als het probleem is opgelost? mvg Tom Torfs
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...