Ga naar inhoud

haartjes op wasgoed/snelle slijtage kled


dirkjan-2

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een BEKO wasmachine (WMB51421) die na elke wasbeurt hele kleine haartjes op alle kleding achterlaat. Vooral bij donkere kledingstukken is dat goed zichtbaar. Daarbij vallen er opvallend veel gaten in handdoeken bijv. en ziet mijn kleding eruit alsof deze hard aangepakt is. Zo heb ik een muts voor het eerst meegewassen en er komen nu allemaal vezels uit. En een sportbroekje waar allemaal kleine haartjes op kleven. Ook heeft dit broekje opvallende slijtage plekken aan de voorkant op de pijp en bij de naad bij het kruis, waar bij een sportbroekje helemaal geen slijtage te verwachten is. De trommel zelf zou in orde moeten zijn: een medewerker van Asogem heeft deze eerder eens gecontroleerd omdat dit niet de eerste x is dat ik problemen ervaar met dit apparaat. De rubberring voelt ook glad aan. Iemand een idee?
Link naar reactie
Er van uitgaande dat je "normaal" water hebt en een normale hoeveelheid wasmiddel gebruikt is het bijna 100% zeker dat het probleem door de trommel veroorzaakt word. Neem een panty en maak hier een prop van. Ga hiermee door de trommel en over de was verdelers. Zit er ergens een scherp randje dan blijft hij hier achter steken.
Link naar reactie
Dank je voor je reactie. Ik heb dat gedaan en niks gevonden. Onderstaand het antwoord van het servicebedrijf: [I]Als de trommel beschadigt is dan komen er lusjes in de kleding of de trommel trekt de kleding kapot. U kunt zelf het centrifuge toerental omlaag zetten of programma’s draaien die voorzichtiger draaien. Dit machine is heel erg zuinig dus pakt ook weinig water, dus als u wast met veel stof wat losser zit(bijvoorbeeld wol) kunt u ook extra het spoelknop indrukken. Hiermee gaat het programma een extra spoelbeurt pakken waardoor het losgelaten stofdeeltjes ook wegspoelt en niet op de kleding blijft plakken. Met andere woorden hier is niks aan te doen en u kunt andere programma’s gebruiken die hiervoor zijn gemaakt.[/I]
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...