Ga naar inhoud

trommel zonder schroeven.....??


karly

Aanbevolen berichten

De eerste serie wel. Dat waren kuip delen waar nog wel de montage vleugels aan zaten waar je nog een schroef in kon draaien. De daarna komende modellen officieel niet. Mogelijk kun je hem wel lijmen maar het is een grote gok die een hoop water overlast kan veroorzaken. Mijn advies is niet doen.
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Hallo HarryO:) Ik heb ondertussen een kuip opengezaagd van een AEG, eentje waar idd de schroefnokken nog aanwezig waren op de kuiphelften. Lagers gewisseld, geen probleem. Volgende probleem echter was dat je door het openzagen een paar milimeter zaagsnede krijgt. Wij hebben de kuiphelften met Bison polymax hightack gelijmd ivm treksterkte, temperatuur enz Nu bleek direct na in elkaar zetten dat de buitenkuip heel lichtjes de binnenkuip raakt, doordat hij natuurlijk iets te klein is geworden, haha Wij dachten laat hem maar zwaar belast draaien, misschien slijt t af. trommelhelften zijn toch dik genoeg. Nu heeft de machine al zo'n drie maanden schat ik test gedraaid, lekken doet ie niet. Schuren nog steeds. Dus zoeken wij een oplossing in....dunner zagen....of dikker kitten met afstandhouders...... Of een soort pakkingsmateriaal? Hebben ondertussen een hoop machines met deze trommels staa, vind het zonde ze af te danken.... dus zoek nog steeds een oplossing... hoop dat u wilt meedenken, bent volgens mij de meest technische op dit gebied op dit forum...dus.... Met vriendelijke groet, Karly
Link naar reactie
Ik denk dat het schuren niet ontstaat doordat de kuip minder diep (2 mm ?) is geworden. Weet je zeker dat de trommel as ver genoeg in de lagers geschoven is en/of dat de lagers er diep genoeg in zitten? Anders als je zeker wilt weten of de voorzijde van de trommel de voorzijde van de kuip raakt (dat is het enige wat kan als de kuip nu niet meer diep genoeg is) met een dun spateltje of ijsco stokje de ruimte tussen de trommel en kuip controleren. Hij mag nergens klemmen. Zowel dan weet je dat je bij de volgende kuip reparatie een klein stukje weg moet schuren/vijlen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...