Ga naar inhoud

Bij programma start komt er geen water w


Aanbevolen berichten

Zowel bij het gelijktijdig indrukken van de toetsen Kort en Vlekken als bij de toetsen Inweken en Voorwas geen melding. Water toevoer nagezien in orde tevens de slangetjes van de pressostaten doorgeblazen ( wat overigens niet gemakkelijk gaat veel weerstand bij het door blazen) machine geeft nog steeds geen water. Ter informatie: machine inmiddels 13 jaar oud heeft een historie, was 1 maand oud gaf geen water, door monteur Electrolux geconstateerd code E34 Module en Pressostaat defect, welke toen ook zijn vervangen.
Link naar reactie
Je mag wel enige weerstand voelen bij het doorblazen van het slangetje maar niet echt veel. Indien veel dan zit het slangetje of het deel waarbij hij aan de kuip en/of pomp slang zit verstopt. Zet hem eens aan terwijl het slangetje los is van de nivo regelaar. Neemt hij dan wel water?
Link naar reactie
Programma op 40 gr c, knop voorwas ingedrukt, looptijd 133, start. Machine neemt water indicatie programmaverloop voorwas aan. Looptijd 112 afpompen, looptijd 111 centrifugeren. Looptijd 109 indicatie programmaverloop hoofwas aan, machine neemt water. Looptijd 105 bedieningspaneel donker alles uit machine staat stil, na een flinke tik op bedieningspaneel gaat de machine verder met het programma. Looptijd 56 afpompen, programmaverloop voorwas en hoofdwas zijn aan en spoelen en centrifugeren gaan aan start/ pauze knipperd verder gebeurt er niets. Op spoelen gedraaid machine wil niet starten, wat ik verder ook probeer de machine wil niet gaan draaien. Na verloop van ca 1 uur machine opnieuw gestart op 40 gr c voorwas machine neemt water, programma gestopt.
Link naar reactie
Je hebt nu dus een ander probleem dan eerst, of je hebt meerdere problemen. Hij neemt nu dus wel water bij de voor en hoofdwas maar valt blijkbaar nu spontaan helemaal uit. Een flinke klap en hij komt weer tot leven. Verwijder het bovenblad en controleer alle stekker verbindingen naar de elektronica module (is het bedienings paneel). Als het hier niet mee opgelost is dan de module uitbouwen en controleren op losse soldeer verbindingen en gammele/verkleurde relais.
Link naar reactie
Stekker verbindingen gecontroleerd geen bijzonderheden. Module uitgebouwd plaatselijk verkleurd en aan biede zijden plekken met zwarte aanslag, aanslag zo goed mogelijk verwijderd, module terug geplaatst. Machine gestart neemt geen water pomp draaid ca. 1 minuut. Alle eerder genoemde mogelijkheden uitgeprobeerd, resultaten als eerder. Ik krijg het sterke vermoeden dat de module voor de problemen zorgt. Gezien de leeftijd van de machine en de kosten voor een nieuwe module, heb ik besloten een nieuwe machine te kopen. HarryO ik wil je bedanken voor al je reacties ik ben in ieder geval toch wat wijzer geworden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...