Ga naar inhoud

Opstarten van SATA HD en IDE als back up


Aanbevolen berichten

[quote:c8b02a9ff1="Nelson Lau"]Normaal gezien staat er ook een optie in je BIOS, waarbij je de prioriteit instelt welke harde schijf als eerste aangesproken moet worden bij het booten: kies eens de IDE-schijf als eerste schijf, dan moet het werken.[/quote:c8b02a9ff1] volgens mij is het juist niet de bedoeling dat de IDE schijf als eerste opstart. kies dus SATA als eerste als je niet met de IDE wilt opstarten.
Link naar reactie
volgens mij word dit erg verwarrend op deze manier. nogmaals de vraag van TS: [i:be6db7ff09]Ik heb een pc met een SATA HD. Ik wil een IDE schijf erbij inbouwen. Voor de SATA schijven geldt geen master/slave (als ik het goed begrepen heb), maar voor de IDE wel. Als ik nu van de SATA wil opstarten, moet de IDE dan master of slave zijn?[/i:be6db7ff09] kort antwoord is: maakt niet uit. kan allebij. volgens mij zegt TS niets over dat de pc niet opstart of andere problemen. daarbij start ik al jaren op van SATA zonder ooit een floppy gebruikt te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...