Ga naar inhoud

CD Brander kapot?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips CDRW 4012P. Al sinds een tijdje geeft deze een foutmelding wanneer ik tracht een cd'tje te branden, zowel bij Nero als andere applicaties. Nero InfoTool zegt, zonder cd in de lade: Write Speed (max.): 40x en met lege cd in de lade: Write Speed (max.): 2x Inderdaad kun je geen hogere snelheid kiezen dan 2x in de "Burn CD-dialog". Dit natuurlijk erg verdacht. Het probleem komt zowel voor bij de standaard PHILIPS cdr's (die het vroeger altijd gedaan hebben, en waarvan je verwacht dat ze werken gezien het merk) als bij twee andere merken. Toevallig is gisteren een verse Windows installatie uitgevoerd (dus na format), om andere problemen op te lossen. Dit heeft niets uitgehaald voor dit probleem. Daarnaast heb ik zojuist de firmware ge-upgrade naar [url=http://www.storageupdates.philips.com/files/cdrw/Philips_PCRW4012_CDRW4012P_Upgrade_to_P1.6.zip]versie 1.6[/url], hetgeen eveneens niet hielp. Het probleem lijkt dus niet software-matig, en niet bij de media te liggen. Wat ik nog vergeten te melden ben, is dat de drive wel gewoon cd's kan lezen (de lege cd wordt ook herkend). Is de enige conclusie nu dat de drive kapot is?
Link naar reactie
En heb je al gecheckt of je nog vanaf die probleem CD brander kunt opstarten? Bijvoorbeeld je XP CD. Je had XP opnieuw geïnstalleerd. Was dat dan niet via die probleem brander? En heb je die probleem brander kunnen testen in een andere PC? Als die probleem brander in een andere PC ook niet wil branden, lijkt deze me inderdaad defect.
Link naar reactie
[quote:c492b0bf9a="jolo"]En heb je al gecheckt of je nog vanaf die probleem CD brander kunt opstarten? Bijvoorbeeld je XP CD. Je had XP opnieuw geïnstalleerd. Was dat dan niet via die probleem brander?[/quote:c492b0bf9a]Nee, XP heb ik via mijn DVD-speler geinstalleerd. Echter kan ik ook gewoon via deze brander starten, heb ik net getest. Dat komt overeen met het feit dat de brander wel kan [i:c492b0bf9a]lezen[/i:c492b0bf9a], maar niet [i:c492b0bf9a]schrijven[/i:c492b0bf9a]. [quote:c492b0bf9a]En heb je die probleem brander kunnen testen in een andere PC? Als die probleem brander in een andere PC ook niet wil branden, lijkt deze me inderdaad defect.[/quote:c492b0bf9a]Dat heb ik nog niet gedaan. Ik zal het binnenkort proberen; ik laat het hier vanaf hangen of ik een nieuwe koop. Bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...