Ga naar inhoud

Nieuwe Computer voor circa €700 - €800


Aanbevolen berichten

hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Mijn budget is ongeveer 700 euro maar voor een goede pc kan ik ook nog 800 betalen. Ik wil alleen een systeemkast. Nu zag ik bij mediamarkt de volgende aanbieding: Microstar professional Q 6600500/6560 PC - Intel Core 2 Quad processor Q6600 ( 2,40 GHz, 8 MB level 2 cache, 1066 MHZ FSB). - 500 GB hardeschijf - 2048 MB DDRII-Ram werkgeheugen - Nvidia 8400 GS videokaart met 128 MB geheugen, HDMI (HDCP), D-SUB VGA en TV Out, 8 kanaals audio on-board, 8 in 1 geheugenkaartlezer Ik wil de computer gebruiken voor mijn school, Als ik op de computer zit zit heb ik vaak verschillende programma's draaien internet, muziek en word bijv. Ook gebruik ik de PC voor spelletjes momenteel speel ik veel mediaval Total War 2. is dit een goede PC voor die prijs of kan ik ergens anders een betere vinden, ik heb zelf nog nooit gehoord van Microstar maar op internet staat dat het bij mendion hoort, is dat een goed bedrijf? Ik wacht jullie reacties af
Link naar reactie
de E-6750 http://www.azerty.nl/producten/product_detail/291/34425/core-2-duo.html intel word wat minder warm (althans, da's mijn ervaring) en op het moment heeft intel wat meer te bieden. de quad processor is leuk als je veel met video bewerking doet. dan heb je kans dat hij de 4de aanspreekt. maar net als Gerben zegt: dual core presteerd beter in games.
Link naar reactie
Heb inmiddels weer halve dag achter de PC gezeten en gezocht naar computers :D en deze gevonden: HP Pavilion M8170 https://www.dynabyte.nl/artikel/22668 dit lijkt me een goeie computer ik ben alleen niet helemaal zeker over de processor wil eigenlijk liever een INTEL. Maar is het mogelijk om deze computer als ik hem zelf samenstel met misschien net iets andere producten voor een lagere prijs te krijgen want 800 euro is eigenlijk wel mijn maximumbudget
Link naar reactie
Je kunt beter je pc zelf samenstellen op Azerty.nl of zo. Dan kun je stuk voor stuk goede componenten kiezen voor een goede prijs. Als je hem niet zelf wil assembleren, dan doet Azerty dat voor jou voor een kleine prijs en heb je nog garantie. Een idee: Intel Core 2 Duo, Boxed, E6750, Socket 775 € 172.36 GigaByte GA-P35-DS3,Retail € 98.29 Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x, € 75.33 Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 28.82 Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 68.25 Tot hiertoe: € 443.05 Dan heb je nog zo'n 300 € voor kast/voeding en graka. Van grafische kaarten voor gamers weet ik niet zoveel. Vraag anderen raad. Kast moet je zelf kiezen (smaak), al dan niet met voeding. Neem alleszins een kwalitatieve voeding, en geen te goedkope kast. Ik onderstel dat je niet gaat overclocken, want dan veranderen sommige componenten. Heb je reeds een OS? Als dat er nog bij moet ga je over budget.
Link naar reactie
@Thijs: een 8600GTS legt het al af tegen een x1950pro, een kaart die bijna de helft goedkoper is. De 8600GT is nog een slag lichter dan een 8600GTS. http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=854&chart=318 @arjante: een quadcore presteert niet beter. Games maken niet of nauwelijks gebruik van extra cores. Misschien wel ietsje sneller, als je dezelfde snelheid neemt. Maar een dualcore is veel goedkoper dan een quad. De E6850 is ongeveer even duur als een Q6600, en presteert gewoon beter. http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=872&model2=871&chart=424
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...