Ga naar inhoud

AEG LVM 75475 FL


Leo-6

Aanbevolen berichten

Deze wasmachine 4,5jr oud gaf storingscode E10. Nu bleek het volgende; na het verwijderen van de bovendeksel zit aan de voorzijde rechts een blauw apparaatje met aan onderzijde een piefje met ernaast een los zwart stevig slangetje. Nadat dit slangetje weer over het piefje geschoven is. Heb ik de machine weer aangezet met een paar handdoeken erin. Toen zag ik de trommelbak met trommel heen en weer schudden en slangetje met apparaatje stevig schudden. Dus slangetje is van piefje gegleden door dat geschud. Nu een ty rapje gebruikt om te klemmen. Tevens slangetje uit bovenste klem gehaald van trommelbak en nu heeft slangetje meer ruimte om te bewegen. Nu mijn vraag: hoe heet dat blauwe doosje en kan ik slangetje uit bovenste klem laten. Of heeft dat bovenste klemmetje waardoor slangetje stijf tegen trommelwand zit een funktie. De bewegingsruimte van slangetje naar blauwe doosje is dan weer beperkt. Mvg en bedankt voor eventueel antwoord. Wasmachine draait weer volop na trommel gereinigd te hebben met hand soda en op 95 graden, met lege trommel.
Link naar reactie
Je type nummer klopt niet maar het onderdeel wat je bedoeld is de http://www.europart.nl/a/aeg-niveauregelaar-3792216040-l16850-l66840-00177630. Deze meet de waterhoogte en bepaald dus of er voldoende water in zit om door te kunnen gaan naar het volgende onderdeel in de was beurt. Normaal gesproken is dit slangetje lang genoeg. Goed vastzetten kan geen kwaad en het los maken uit de bovense klem ook niet. Ik vraag me echter wel af of de trommel wel goed hangt als hij in staat is om het slangetje er af te trekken. De trommel moet bij een volledige beweging naar alle kanten niet het slangetje er af kunnen trekken. Hangt de trommel nog wel goed in zijn 2 (of 4) veren?
Link naar reactie
Nr nu van wasmachine gehaald ipv faktuur AEG Mod L75475FL type FL1064HM1. Trommel hangt aan 2 veren en alles ziet er goed uit. Proefwassen met 3 handdoeken dus een beetje uit balans door handdoeken op een kluitje bij sneldraaien. Bij volle trommel goed in balans en stil. Slangetje thv hoogste klem lichte schuurbeschadiging door rukken aan nivoregelaar. We zijn blij met je advies en waarschuwingen. Mvg Leo en Aukje.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...