Ga naar inhoud

lege mappen op HD


Aanbevolen berichten

nou.. dit is erg vaag.. ik heb een maxtor 160G HD, die ik gebruik voor backup. nu is het ineens zo dat er een paar mappen gewoon leeg zijn. mijn map muziek (waar 35G bestanden in staan) is gewoon leeg! :o nu is er geen nood aan de man, want ik heb 'getdataback' en kan dus alles netjes teughalen :) maar ik snap niet waarom sommige mappen niet geopend kunnen worden en andere gewoon als leeg aangeeft. dit probleem heb ik eerder gehad maar ik zou graag willen weten waar het probleem vandaan komt? ik heb het LBA tooltje geinstalleerd, dus dat is het ook niet. overgens heb ik dit probleem ook gehad bij andere schijven. ik draai windowsXP pro. sp1
Link naar reactie
[quote:be9efe38f8="eduard36"]sja.. sp2 vind ik een horror programma, het is de bedoeling dat ik mijn pc zeg wat het moet doen, en niet dat de pc mij verteld wat ik wel en niet mag. wat heeft dat trouwens te maken met de lege mappen op mijn HD? ik zie het verband niet zo...[/quote:be9efe38f8] Ik dacht dat je het over een externe HD had met USB2 aansluiting. Maar denk nu eerder dat je het over een interne schijf hebt. Ik denk juist wel dat een geupdate XP beter, stabieler en veiliger werkt. Maar ja dat is jouw keus.
Link naar reactie
mijn ervaringen met sp2 zijn ronduit slecht. wat betreft beveiliging, daar heb ik niet zo veel mee. ik heb geen last van beveiligings problemen. ik draai ook geen anti software voor wat dan ook en de enige firewall die ik actief heb is die in mijn router. heel af en toe heb ik wel eens een virusje (trojan) waarbij ik nog nooit heb meegemaakt dat ik die niet kan verwijderen. spyware heb ik ook geen last van. als je de weg een beetje weet in je systeem is al die pc vertragende anti-software nergens voor nodig. voor de rest loopt alles als een sneltrein. en is mijn enige probleem dus waar ik het topic over begon.
Link naar reactie
wat heeft dat nou met beveiliging te maken?? dit is duidelijk een hardware probleem of helpt een anti spyware programma ook al tegen kapotte HD's? en is sp2 een wonder programma wat alles oplost? even voor de duidelijkheid, ik heb geen data verlies omdat ik sp2 niet heb. en buiten de commetaar dat ik geen sp2 draai? heb ik nog geen reactie gezien vanwaar het kan komen. als het wel met sp2 te doen heeft? graag een onderbouwing.
Link naar reactie
Een defecte schijf kan dit niet veroorzaken, ook al niet omdat jezelf aangeeft dat je het met andere HDD's ook had. Data die spontaan verdwijnt is software-gerelateerd (al-dan-niet virus/spy-ware of wat danook) en niet hardware gerelateerd. En ik kan niet aanduiden of SP2 het probleem oplost, of dat het niet aanwezig zijn van SP2 de oorzaak is, maar het is minstens het proberen waard.
Link naar reactie
[quote:a79379771f="eduard36"]dus een gesmolten IDE kabel komt door software..... :D wellicht moet ik er even bij vermelden dat ik het alleen met maxtor 160gig gehad heb. maar goed.. gooi dit topic maar dicht, want hier word ik niet wijzer van.[/quote:a79379771f] Lekker toontje sla je aan, voor iemand die net 5 daagjes mee loopt op een forum.
Link naar reactie
nou ik loop al wat jaartjes mee hoor, laat je niet misleiden door de woordjes junior of senior etc. maar maakt niet uit. het gaat mij er om dat er gelijk naar sp2 word gegrepen zonder dat iemand het kan onderbouwen. de eerste reactie was al waarom draai je geen SP2? ik vraag wat het kan zijn, en niet of ik er goed aan doe sp1 te draaien. zo word ik niet geholpen toch?
Link naar reactie
[quote:c5ceda6e35="eduard36"] ik vraag wat het kan zijn, en niet of ik er goed aan doe sp1 te draaien. zo word ik niet geholpen toch?[/quote:c5ceda6e35] Toch wel, het is bekend dat SP2 heel veel problemen binnen XP oplost. Het feit dat er data van je schijven verdwijnt en een gesmolten IDE kabel, zijn in mijn ogen 2 opzichzelfstaande problemen....Je kan dan "vies" zijn van anti-virus software en SP2 (wat jij betiteld als "programma"), maar de praktijk wijst uit dat deze 2 toch redelijk belangrijk zijn in de Windows-wereld. Het niet installeren van SP2 onder het mom van "ik bepaal zelf wat mijn pc doet, en niet 1 of ander programma" is onzin, SP2 lost enkelt (beveiligings)problemen op en heeft totaal geen invloed over wat jij wel en niet met je pc kan doen... En geloof me, verdwenen data is 9 van de 10 keer een probleem wat tussen de monitor en de rugleuning zit, en die ene andere keer is het een software-matig probleem ;-)
Link naar reactie
Even nog voor je gezocht en vond onderstaand stukje op de site van MS, dit is NIET je probleem of de oplossing, ik tracht dit alleen aan te geven zodat je kan zien dat het corrupt raken van data wel degelijk afhankelijk is van welk SP je draait: [quote:7e0f4e921a] Warning Data corruption may occur if either of the following conditions is true:• You use this registry value to enable 48-bit LBA support in the original release version of Windows XP Home Edition or of Windows XP Professional. • You install an earlier version of Windows on a disk partition that was previously created by a 48-bit aware operating system, such as [b:7e0f4e921a]Windows XP SP1[/b:7e0f4e921a]. And that disk partition is equal to or larger than the current addressable limit of 137 GB. [/quote:7e0f4e921a] Onderse stukje geeft aan dat data coruptie [b:7e0f4e921a]in dit geval[/b:7e0f4e921a] niet voorkomt indien SP2 in gebruik is. De hele tekst is [url=http://support.microsoft.com/?id=303013]hier[/url] te lezen.
Link naar reactie
sja.. wellicht dat ik er weer eens aan moet beginnen, maar die sp2 heeft zoveel ellende(is mijn ervaring) bv die popup blocker, een of andere werkbalk in mijn IE elke keer vragen of ik iets zeker weet... (ik denk dan: ja tuurlijk! weet ik het zeker, anders doe ik het niet) dan ineens krijg je weer een melding dat er dingen geupdate moeten worden etc.. kortom ik vind het iritant. ik draai al jaren met sp1 en nooit problemen eigenlijk. dan alleen de ineens lege mappen. maar ook die zijn weer alleen op de maxtor 160gig schijven. op mijn andere schijven is het nooit voorgekomen. overgens krijg ik ook geen enkele foutmelding. de mappen zijn gewoon leeg... niet allemaal, maar sommige wel. zonder melding zonder error. (buiten de gesmolten ide kabel dan :lol: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...