Ga naar inhoud

Indesit was/droogcombinatie


Ton-7

Aanbevolen berichten

Wie weet raad? Indesit IWDE 7145B geeft Foutcode 8 verwarming/niveau meting Ik heb het verwarmingselement vervangen , was echt defect. maar geeft nog steeds deze foutcode. start neemt water in zeepbak en pompt het direct weer weg.Sensor lijkt ook ok, weerstand varieerd bij warm/koud .Prestostaat lijkt ok als ik blaas schakelt het contactje, en het slangetje blaast ook door. Wat kan het zijn , ik heb ook de stekkers van de besturing allemaal eens los gehad en teruggezet. Wie weet wat het nu nog kan zijn???
Link naar reactie
Was het element defect in de vorm van een onderbrekeking, sluiting of aard sluiting? Volg de kabel van het element naar de elektronica module en controleer deze kabel op beschadiging. Controleer de module zelf op defecte onderdelen/losse contacten. Het gaat dan om de module onder in de machine.
Link naar reactie
Hallo Harry, Bedankt voor je reactie. Het element is doorgebrand , heeft volgens mijn zoon flink staan te knetteren, groepszekering was echter niet gesprongen , en machine zat niet achter een aardlekschakelaar.Ik ga deze week de bedrading en de module onderin controleren.Ik laat je het resultaat weten. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Hallo Harry, Vanavond even gesleuteld aan de wasmachine, de bedrading van verwarmingselement naar module doorgemeten , is goed,module eruit gehaald en gecontroleerd, niets verdachts te zien.alles weer teruggezet,weer foutcode 08. Zou het toch de besturing zijn? Machine is+/- 8 jr oud . ik ben bang dat het toch een nieuwe wordt. Met vriendelijke groet, Ton
Link naar reactie
Ik verdenk de elektronica. Als het element een sluiting heeft gemaakt kan er (onzichtbaar) toch wel wat defect zijn. Als je geen hande kennis hebt dan denk ik dat het een nieuwe machine word. De module op zich maakt een gok te duur en mogelijk is er meer defect.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...