Ga naar inhoud

Opmerking over samenstelling systeem?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat kan de TS het beste zelf beoordelen. Onder andere door deze [url=http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2097008,00.asp]Vista Game Performance: Vista vs. XP and ATI vs. Nvidia[/url] te checken. Ook [url=http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/features/games.mspx]Microsoft[/url] heeft zo te zien info over Games met Vista. Hangt ook af van welke games. Of deze staan bij Works op de [url=http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List#Games]Windows Vista RTM Software Compatibility List.[/url]
Link naar reactie
Ik wil voorlopig gaan dual booten, world in conflict draaid 20% beter onder XP maar heeft alleen DX10 op vista. Ik zag pas ergens een windows x64 pro corporate liggen vandaar dat ik het vroeg. Dan blijf ik maar bij mijn huidige XP home. Alleen even bellen of ik hem mag hergebruiken:P. Heeft ooit in de C!T gestaan dat dat zou mogen. [quote:dd55b335d3]Geheugenspecificaties Alle 64-bits versies van Windows Vista ondersteunen meer geheugen dan de 32-bits versies, die maximaal 4 gigabytes (GB) ondersteunen. Raadpleeg uw specifieke 64-bits versie van Windows Vista om te zien wat de maximale geheugencapaciteit is. Windows Vista-versie 64-bits geheugenondersteuning Home Basic 8 GB Home Premium 16 GB Ultimate 128+ GB Business 128+ GB Enterprise 128+ GB [/quote:dd55b335d3] Home premium lijkt me voldoen, er staat ook bij dat deze 64 bits is. edit: hmm dat moet je los kopen, alleen ultimate heeft 64 bits standaard. Als prijs niet uitmaakt home premium of ultimate???
Link naar reactie
[quote:a4249b24ba="gerben"]Ik betwijfel of het klopt. Vista 32bit ziet volgens mij maximaal 3GB geheugen. Je kunt er meer inzetten, maar dat blijft ongebruikt. VIsta 64bit ziet wel meer, maar daar zitten ook nog wat haken en ogen aan.[/quote:a4249b24ba] Ik had die lijst van de windows site. Vreemd dat home premium 32 bit is en ultimate 64, zijn de drivers dan ook verschillend??? Dat moet haast wel.
Link naar reactie
[quote:079b5ed212="gerben"]Voor 64bit heb je inderdaad andere drivers nodig. Volgens mij kun je de meeste vista's in zowel 32 als 64bit smaken krijgen. http://www.azerty.nl/producten/zoek?GROEP_ID=498&presentatie=detail-lijst[/quote:079b5ed212] aha ok denk dat ik maar even op 32bit houd tot alle drivers goed werken (hoor wat klachen over games). Hopen dat die kast snel komt dan kan ik alles testen;). Als de levertijden kloppen zou hij uiterlijk maandag in rotterdam af te halen moeten zijn (megawebshop).
Link naar reactie
Zo hij werkt: http://service.futuremark.com/compare?2k3=5486709 Overclocken wil nog niet echt. Ai boost 5% gaat, hoger niet. Handmatig linked kan hij op 1500mhz (1550 gaat niet meer), geheugen gaat dan 930 geloof ik. Als ik hoger doe start de pc niet op. Hoor verder niks (maar heb ook geen pc speaker). Na reset moet ik dan defaults instellen. Ik denk dat het miss aan het geheugen voltage ligt. Er is 1 meting altijd met een alert in windows namelijk, dit staat op 1.5 volt standaard. Volgens mij komt dat overeen met dat EPP systeem, alleen wordt dat miss wat te veel bij 10% overclock. Waarom ik niet de fsb verder kan verhogen naar bijv 1600 is me een raadsel want de cpu is niet warmer dan 30 graden geweest.
Link naar reactie
[quote:63675528d4="gerben"]Temperatuur is natuurlijk maar een bepalende factor. Kan zijn dat je teveel lekstromen in de chip krijgt bijvoorbeeld. Maar mooi dat ie goed werkt. Veel plezier ermee.[/quote:63675528d4] bedankt voor alle tips:). Ben er erg blij mee. Wereld van verschil in laadtijden. Meeste games laden in kwestie van seconden ipv minuten. Lijkt er overigens op dat games als world of warcraft voor 2 threads geschreven zijn want tenzij ik wow op affection cpu 1 zet worden beide cores ongeveer evenveel gebruikt (70%). Hoop dat ik nog wel wat hoger kan clocken later, anders is het beetje zonde van het dure geheugen. Maar daar kijk ik nog wel even naar, eerst maar even de lijst games en programma's installen en vista. Meeste tijd ging zitten in het formatten vd hard disks, pc ging in eerste instantie ook niet aan maar was de 12v vergeten aan te sluiten dus niet heel vreemd dat ik wel fans maar geen beeld had:P. Kast heeft constante temperatuur (27 volgens de fan controller), zowel in gebruik als na opstarten, dus de airflow is goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...