Ga naar inhoud

SATA harde schijf niet in de bootvolgorde


Aanbevolen berichten

Hallo, In een pc van me heb ik twee harde schijven. Een Pata en een Sata. De pata zit op de prim. ide de sata op de derde. De Sata kan ik gewoon zien als ik na opstarten de DEL-knop induw. maar in de bootvolgorde kan ik deze harde schijf niet als eerste selecteren. Op beide harde schijven heb ik windows XP geinstalleerd. Als beide harde schijven aangesloten zijn kan ik één van beide kiezen onder windows, maar als ik de Pata schijf uit de PC haal dan krijg ik de melding: 'missing OS' Ook booten vanaf de xpcd-rom lukt wel maar vervolgens wordt de hardwareconfiguratie onderzocht en dan stopt alles. De pc loopt niet vast maar er gebeurt verder ook niets. Hoe kan ik zorgen dat mijn Sata schijf de enige schijf wordt in mijn pc en dat ik dus via die schijf kan opstarten? moederbord asus k8n 1500 mb intern geheugen Maxtor sata HDD
Link naar reactie
[quote:8fc590712b="caco"]Hoe kan ik zorgen dat mijn Sata schijf de enige schijf wordt in mijn pc en dat ik dus via die schijf kan opstarten? [/quote:8fc590712b] Dan zou je Windows XP opnieuw moeten installeren op de Sata schijf, terwijl de Pata controller in het BIOS is Disabled. Er van uitgaande dat je XP installeert via een Sata DVD-speler of brander.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...