Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

1. De aard van de BIOS pieps geeft een richting van zoeken aan: dus luister even naar hoe de piepjes gaan (kort kort lang........) 2. Geheugen heeft niets te maken met Intel of AMD. Het gaat om het soort geheugen (DDR 1/DDR 2) hoewel je 2 geheugen zonder geweld niet in een 1 slot krijgt, EN om compatibiliteit (kan je moederbord dit geheugen aan cq. werkt het nieuwe geheugen goed samen met eventueel al zittend geheugen.) 3. Haal het nieuwe geheugen eruit. Start je systeem door dan weet je dat het nieuwe geheugen het probleem is. Beetje onzin om nu met de videokaart te gaan klooien. 4. Zet hier eens neer: merk/type moederbord, oude geheugen (grootte, snelheid), nieuw geheugen (idem). 5. In geval dat het nieuwe geheugen wel op je moederbord past maar simpelweg kaopt is: 1 reepje proberen in het daarvoor bestemde slot (je kunt ook nog verkeerd plaatsen!), volgend reepje alleen plaatsen etc. Zo kom je een boosdoener ook op het spoor. Het kan zelfs nog zijn dat een tot nu toe niet gebruikt geheugenslot kapot is en er met het geheugen niets mis is. Dus: eerst kijken of je nieuwe geheugen wel in je systeem kan, zo ja: combinaties gaan maken en dingen gaan uitsluiten.
Link naar reactie
Merk/type moederbord: EP-8K3A ( is dat mogelijk ) zal wel standaard moederbord van amd zijn... ( AMD Duron ) Type geheugen: PC2100U 512MB ,IRL DEM D1D266 - 0646421 merk: Nanya Ik heb het in elke geheugenslot geprobeerd, maar nog steeds dat piepje, ik heb ook ander soort geheugen in elke slot geprobeerd, maar ook nog steeds dat piepje.. andere geheugen was: merk/type: Ifineon, PC2100R, 512MB Zodra ik de pc start, krijg ik zo,n 2 sec piep te horen, dan weer ongv, 2 sec niet en dan weer 2sec wel.. blijft zo hetzelfde doorgaan.. hopelijk kunnen jullie hier wat mee!, alvast bedankt :D
Link naar reactie
Je systeem deed het voor de geheugentruk wel gewoon?[/quote] Jep, en die geheugentruk, deedt ik pas nadat hij piepte.. ik dacht dat het geheugen kapot was... En ik had hem nog wel eens bijna aan de praat gehad, door het geheugen eruit te halen, aan te doen en dan weer uit vervolgens geheugen erweer in te doen.. en toen kreeg ik nog wel eens beeld.. maar kon kwam ook niet verder toen.. geen f8, f2 of weet ik veel... maar dat lukte me maar 2x ofzo..
Link naar reactie
kreeg hem oppeens weer aan de praat, raar maar waar :D Alleen nu heb ik een andere pc die geeft de fout: Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-Bestanden voor de kernel laden. zegt je dat iets?? ( fixboot werkt niet, en repareren vanaf de cd werkte ook niet... ) Alvast bedankt :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...