Ga naar inhoud

Bosch Classixx 5 doet niets meer


J-1

Aanbevolen berichten

Ik heb een Bosch Classixx 5 die opeens niets meer doet. Geen enkele controlelampje gaat branden en de toetsen doen niets meer. De vorige wasbeurt was er nog niets aan de hand. Ik heb de machine tweedehands aangeschaft, maar gebruik hem nu een jaar zonder problemen. Als ik de knop ronddraai, gaan er soms op willekeurige momenten twee lampjes constant branden (centrifugeren en spoelen). Maar dan kan ik nog steeds niets doen. Typenummer in de deur is niet meer te lezen (versleten), en typeplaatje achterop is van een Siemens machine...ik heb het apparaat open gemaakt en krijg de indruk dat er al eerder aan de electronica is gesleuteld. Ik vermoed dat het einde verhaal machine is, maar wellicht is er toch opeens een magische oplossing. Ik kan online nergens foutmeldingen vinden van deze machine aan de hand van controlelampjes. Hoe ik de electronica kan resetten weet ik dan ook niet.
Link naar reactie
Ik denk dat de foutcode 6 is wat staat voor onverwacht verwarmen. Maar het kan ook foutcode 3 zijn wat staat voor niet snel genoeg verwarmen. Een reset helpt dan niet. Verwijder het achter paneel en meet het element door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn. Meet hem ook door tov aarde: moet dan oneindig zijn. Mogelijk zit het element aan de voorzijde, je moet dan het front verwijderen. Als alles goed is controleer dan de module zelf op losse contacten en/of smeltplekken. Voorals bij de 3 relais. De module is de elektronica print achter de bedienings knoppen. Voor het verwijderen van het front: zie https://www.youtube.com/watch?v=oUzPLx_WRMY Voor meer hulp alle nummers op de elektronica module even doorgeven, ik kan dan mogelijk meer informatie vinden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...