Ga naar inhoud

Zanussi FD1626 start niet


Erik-14

Aanbevolen berichten

Als je op de aan-knop duwt, brandt het lichtje naast die knop en vergrendelt de deur. De andere lichtjes branden niet en ook het schermpje geeft niets. Je kan geen programma of temperatuur kiezen. Als je de machine weer uitschakelt duurt het ongeveer 10 minuten voor de deur weer open kan. Waar te beginnen? Zanussi FD1626 Type P6849649 Prod No 914517237 00 Ser No 501 00029
Link naar reactie
Probeer de foutcode eens uit te lezen. Sluit de deur en zet de machine aan. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Annuleren samen in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu een melding op het display of in de vorm van knipperende lampjes? Indien geen meldingen controleer dan de deurvergrendeling op smeltplekken/verkleuring en gammele stekker verbinding. Verwijder het bovenblad, je kunt dan tussen front en kuip door.
Link naar reactie
alvast maar eens het frontpaneel verwijderd en de printplaat bekeken. Alles ziet er gaaf uit, geen brandplekken. Het is de printplaat die geen stroom krijgt of niet reageert want daarop staan alle leds en drukknopjes. Is er ergens een zekering in de machine of een component op de printplaat die getest moet worden?
Link naar reactie
Is niets verbrands aan. Veeg het zwarte gruis weg met een kwast en probeer hem dan nog eens. Als hij dan nog niet werkt dan het IC TNY253G vervangen. Liefst ook gelijk de weerstand R78 alleen kan ik daar de warde niet van lezen omdat hui onder het zwarte gruis zit. De weerstand moet je dan één waarde verhogen. 22 Ohm word 33, 33 word 47 en 47 word 100.
Link naar reactie
is het zwarte gruis gewoon stof? Waarom dan zo lokaal? Op de achterkant is het ook op die plaats zwart. Het kan er wel gemakkelijk afgewreven worden. Wordt die plek warm en is er lokaal een luchtcirculatie die stof heeft doen passeren en blijven kleven? Hoe kan ik IC TNY253G vervangen? De pinnetjes gaan niet door het bord heen. Waar ergens te koop (behalve in China of de USA - 40 dagen levertijd)? De kleurcode van de weerstand is bruin-groen-rood, dus 1500 Ohm, kan dat?
Link naar reactie
die weerstand staat inderdaad niet duidelijk op de foto. Ik heb de printplaat teruggestoken maar de machine werkt nog niet. Ik ga evenwel afhaken voor het vervangen van de componenten op de printplaat. Ik heb deze snelle en grondige begeleiding erg geapprecieerd. Kan ik dit forum steunen door een nieuwe machine aan te schaffen bij een bepaalde leverancier? Als ik de prijzen van wisselstukken zie, is er ergens een circuit waar ik mijn huidige machine kan inleveren zodat er iemand nog iets aan heeft?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...