Ga naar inhoud

Zanker gaat bij start hoge toeren terug


Aanbevolen berichten

Als er een programmaonderdeel met hoge toeren gestart wordt, soms tijdens spoelen, soms tijdens centrifugeren, dan stopt het programma en zie je de begintijd in het display knipperen. Dit gebeurt ongeveer de helft van de wasbeurten. Als ik dan weer kies voor spoelen of centrifugeren gaat het meestal goed. Soms moet ik twee keer op die manier corrigeren. Ik vermoed een defect programma oid. Koolborstels zijn recent vervangen, filter is schoon. Wat kan het zijn? Betreft Zanker product no. 91451725600 Type P6847648.
Link naar reactie
Witte was ging goed, daarna bonte was, die gaf weer begintijd in display. Op de twee knoppen drukken levert niets op. Spoelprogramma van 45 minuten gestart. Na half uur stond display stil op 35 minuten. Gebeurde niets. Centrifugeprogramma gestart, ging wel goed maar er klinkt dan een schurend geluid alsof er staal over kunststof schuurt. Zou het toch iets mechanisch zijn? Een paar jaar geleden liep de snaar er af. Is toen nieuwe op gekomen, die liep er ook af maar dat is na een paar keer opleggen opgelost.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het ging een tijdje goed, nu weer een was die weer de starttijd geeft. Centrifugeren gaat ook niet goed, display blijft op 1 minuut staan. Tweede keer lijkt het programma te stoppen. Toen heb ik de twee knoppen ingedrukt, gebeurde eerst niets, de tweede keer verscheen E52. Die code staat niet in de handleiding.
Link naar reactie
Daar kan ik wat mee. Controleer de koolborstels, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Controleer ook de stekker van de motor en de tacho spoel op de kop van de motor. Deze moet tussen de 150 en 450 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid. Controleer ook het magneetje in het midden hiervan. Deze moet vast zitten op de as en mag niet gescheurt zijn. Indien dit allemaal goed is controleer dan de kabel van de motor naar de elektronica module. Controleer de elektronica module op losse contacten en gammele/verkleurde relais.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...