Ga naar inhoud

Ignis wasmachine pakt wasverzachter geli


Denise-5

Aanbevolen berichten

Ik heb een Ignis Wasmachine AWP 1406 van ongeveer 4 jaar oud. Sinds kort pakt de machine de wasverzachter al gelijk aan het begin van het programma mee. Meteen als ik op start druk dan spoelt hij even heel kort het bakje van de voorwas en het bakje voor de wasverzachter door. Daarna stopt hij even en begint dan te spoelen voor het echte programma. Dit korte spoelen voordat hij begint heeft hij altijd al gedaan voor zover ik mij herinner maar dit ging dan via het bakje van de voorwas of ergens verderop in de machine, in ieder geval niet door het bakje van de wasverzachter. De wasverzachter spoelt hij nu gelijk al mee de machine in waardoor het samen met het zeeppoeder in de trommel terechtkomt en mijn was ging stinken (hier merkte ik het voor het eerst aan). Wat ik nu doe is na een paar minuten pas de wasverzachter in het bakje doen. Er staat dan een laagje water in het bakje van de wasverzachter maar niet zo veel dat ik de wasverzachter er niet meer bij kan doen. Dit werkt opzich prima alleen kan ik hierdoor de startuitstel functie niet meer gebruiken. Ik werk onregelmatige diensten en zet mijn machine bijvoorbeeld vaak aan tijdens mijn nachtdienst zodat ik hem op kan hangen voor ik mijn bed in stap. Dit kan nu echter niet meer omdat ik de wasverzachter er pas bij kan doen als het programma al even bezig is. Dit is dus erg irritant. Omdat de machine verder nog prima werkt vind ik het alleen zonde om hem hiervoor weg te doen. Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
Voor zover ik weet hoort hij alleen water in het hoofdwasmiddel bakje te spuiten. Voorwas word alleen gebruikt als je de knop daarvoor hebt ingedrukt. Wasverzachter word bij deze machine weggespoeld door de inlaat ventielen van voorwas en hoofdwas samen open te zetten. De beide water stralen staan onder een hoek waardoor ze samen in de wasverzachterbak spuiten. Probeer eens het 9de programma. Komt er dan ook water in het voorwas bakje? Vraag: waarom gebruik je wasverzachter? Is bij de meeste wasmiddelen niet nodig en mag je niet gebruiken als de was daarna de droger in gaat.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...