Ga naar inhoud

Wasmachine aansluiten


Lin-2

Aanbevolen berichten

Goedendag, Ik heb een vraag over de aansluiting van de wasmachine. Gisteren is deze bezorgd en door het bedrijf waar ik hem had gekocht aangesloten. Hij staat in de douche. De snoer was te kort, dus hij heeft de stekkerdoos aangesloten op de trekschakelaar en daarin de stekker van de wasmachine gedaan. Maar is dit niet gevaarlijk ivm vocht en kortsluiting ofzo?
Link naar reactie
Het is vanmorgen toevallig opgelost. De monteur is net weg. Ze hebben nu een compleet nieuw snoer van de wasmachine naar de trekschakelaar gemonteerd. Er zit wel een aardlekschakelaar en aparte groep ofzoiets. Afstand vanaf de douche is ongeveer 2 meter. Maar deze monteur was er ook niet van gecharmeerd en heeft een foto gemaakt en gaat dit aankaarten bij het bedrijf.
Link naar reactie
Juiste antwoord van de monteur. Er is nog steeds een discussie over wat er nu precies wel en niet mag maar vanaf de trekschakelaar met één kabel gelijk naar de machine is naar mijn mening de enige juiste manier. En deze kabel mag dan dus ook niet op de grond hangen.
Link naar reactie
Ik snap de discussie wel maar in bijna elke gebruiksaanwijzing en garantie bepaling staat dat de garantie vervalt als er iets met de electrische aansluiting gedaan wordt hierbij telt dus ook het afknippen van de stekker !! Ook is het zo dat in de nieuwe Miele was En drogers een speciale aansluiting in de machine zit hierdoor kan je dus niet zomaar een snoer vervangen of je zit aan hoge kosten vast Maar elke situatie heeft z'n eigen oplossing daardoor is kopen bij een erkend bedrijf met gediplomeerde electra monteurs. Wel aan te raden !!!!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...