Ga naar inhoud

WM16Y840NL geen enkele activiteit


Aanbevolen berichten

Heb een siemens IQ800 WM16Y840NL verhuisd. na verhuizing de machine aangesloten tijdelijke op een groep welke door veel andere apparaten word gebruikt. Na aanzetten heeft de machine plm 15-20 sec aangestaan zonder water en zonder een programma te starten. Hierna ging de zekeringautomaat eruit ( niet de aardlek). Na inschakelen van de zekeringautomaat doet de machine niets, stopcontact werkt maar machine doet niets. geen enkel lichtje, geen geluid, geen display, niets. Achterkant eraf gehaald, de 220 voedingskabel gaat direct naar een met kap afgeschermde printplaat. Kan hier een zekering de oorzaak zijn of lijkt een andere oorzaak waarschijnlijker? alvast bedankt!
Link naar reactie
Bedoel je daarmee de http://www.bosch-home.co.uk/store/product/Powermodulenotprogrammed/00708173? Als er al een zekering in zit dan is dat niet een standaard glazen zekering. Probeers eens een ander stoptcontact zonder aarde aansluiting. Wat doet hij dan? Anders de print uit zijn behuizing halen en kijken of je zichtbare schade op deze print kunt zien. Kijk ook even of je een IC met 7 pootjes ziet zitten (= zwart blokje van ongeveer 7 bij 10 mm met aan de ene zijde 4 pootjes en aan de andere 4 pootjes. Anders een paar duidelijke fotos hiervan op internet zetten en de link hier plaatsen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor de reactie. Ik ben ondertussen een heel stuk verder, en heb de oorzaak reeds gevonden maar is nog niet opgelost / gerepareerd. De oorzaak is dat er wasverzachter uit de idos voorraad la is gelopen tijdens transport, stom stom stom... De wasverzachter is op de bedieningsprint (http://www.siemens-home.bsh-group.com/uk/shop-productlist/00656241) gelopen, en met name precies op de stekker gelopen die naar de vermogensunit loopt (daar zwart uitgeslagen in het midden van de 5 draden van deze connector) en met wat strepen over de bedieningsprint gelopen. Inspectie van de vermogensunit (type 742351-03) gaf een aantal banen die los zijn gekomen en doorgeslagen door hitte / korstsluiting. Tussen relais K9 via K5/K8/K14 naar de connector die naar de bedieningsprint loopt. Ondertussen heb deze vermogensunit vervangen door een 2e hands exemplaar van hetzelfde type. De bedieningsprint heb ik geheel schoongemaakt, en met name de connector. hier zit geen kortsluiting meer (zoals aangegeven, toen de zekering eruit ging deed het display het). Als ik nu de machine op spanning zet dan gebeurt er nog steeds niets, geen lichtje helemaal niets. met de bedienprint aangesloten hoor ik niets op de vermogensunit, als ik deze loskoppel en spanning op de machine zet hoor ik een relais klikken op de vermogensunit. Nu zou het heel handig zijn om een elektrisch schema te hebben om wat spanningen te meten op de connector van de bedieningsprint om te bepalen of ie stuk is of wat er stuk aan is. evt kan ik een foto posten. ook zie ik bij de sparepartfinder van siemens dat bij de bedienprint en vermogensunit staat dat ze not-programmed zijn, hoe werkt dit in de praktijk?
Link naar reactie
Een service monteur heeft de "niet geprogrameerde" versie als reserve onderdeel liggen. Afhankelijk van het type machine kun je deze door een aantal toetsen combinaties en/of een programma op zijn laptop instellen voor die specifieke machine. Die software kom je zelf niet aan en kun je ook niets mee als je de juiste codes voor die machine niet hebt. Voor een partikulier die het zelf wil doen moet je de voorgeconfigureerde (en duurdere) versie bestellen. En hopen dat er niet meer stuk is. Wat je nog kunt proberen is bij https://www.smallrepairs.nl vragen of zijn het kunnen herstellen. Denk alleen niet dat ze kunnen garanderen dat het (blijft) werkt(en).
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...