Ga naar inhoud

AEG wasmachine L87685FL stopt vrijwel di


christiaanw

Aanbevolen berichten

Onze AEG wasmachine stop vrijwel direct na starten van elke functie! Stel de functie in op centrifugeren dat is de tijd ingesteld op 15 minuten, zodra je op start drukt dan spoelt er wat water uit de slang dus de pomp is even actief geweest en vervolgens gaat de tijd naar 1 en 0 en dan piept de machine om aan te geven dat het programma compleet is. Filter is schoongemaakt en pomp is handmatig te draaien. Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?
Link naar reactie
Mag ik het lange nummer uit de deurrand. Ik verdenk de deurvergrendeling maar er zijn meer oorzaken mogelijk. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet hem aan op een willekeurig programma en start hem op. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Start Uitstel samen in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu een foutmelding?
Link naar reactie
Bedankt voor je response Harry. Bij ingedrukt houden van beide knoppen heb ik één keer een Err66 gemeld gekregen maar die komt niet in het boek voor. Het langste nummer in de deur prod:=914531206-00, serie#23300008 type FLI066HB3. Bij ieder programma druk je op start dan verandert het display van ingestelde programma tijd naar 1 en daarna naar 0 als zijnde klaar met program. Bij AEG wisten ze ook niet zo te vertellen wat het was er komt Woensdag iemand langs, maar als het opgelost kan worden voor die tijd zou dat mooi zijn, ik ben technisch ingesteld.
Link naar reactie
In het document met foutcodes staat ook de volgende procedure maar die werkt niet, de wasmachine gaat niet aan als de programmakeuze schakelaar één positie naar rechts draait. Procedure om het subnummer, de precieze foutcode uit te lezen: • Het apparaat moet uitgeschakeld zijn. • Het apparaat inschakelen, door de programmaschakelaar één positie met de wijzers van de klok mee verder te draaien. • Tegelijkertijd de toets START/PAUZE en de toets links ervan (ongeacht configuratie van de elektronica) gedurende ten minste 5 seconden indrukken. • De toetsen ingedrukt houden, tot de LED´s beginnen te knipperen en een signaaltoon weerklinkt. • En de keuze schakelaar 11 posities met de klok mee bewegen. Je krijgt nu de specifieke code.
Link naar reactie
E66 is verwarming gerelateerd, klopt. Foutcode uitvragen: klopt, alleen is deze procedure voor machines zonder aan/uit knop. Procedure: Turn the appliance on at the ON/OFF switch and the first LED in the right-hand row turns on. Press the START/PAUSE button and the nearest option button simultaneously. Hold the buttons/sensors down/pressed until the LEDs and symbols begin to flash in sequence (approximately 3 seconds). In the first position, the operation of the buttons, of the related LEDs and of the groups of symbols shown on the LCD screen is checked; turn the programme selector dial clockwise to run the diagnostic cycle for the operation of the various components and to read any alarms. During this phase, if any key combination is pressed (except for the one relating to diagnostics), all the combinations of options stored are deleted (Extra rinse, No buzzer, etc..) whereas for SERIES 9, the memories with the customised programmes are also deleted. Irrespective of the type of PCB and configuration, turn the programme selector knob clockwise to the eleventh position the last alarm is displayed. To display previous alarms, press/touch the button/sensor to the left of the START/PAUSE button in sequence. To return to the last alarm, press/touch the START/PAUSE button/sensor.
Link naar reactie
Bedankt Harry Ik vind het wel raar dat een centrifuge/pompen actie een foutmelding geeft want dat gebruikt toch geen verwarming? Vind het ook raar dat die error 66 niet weergegeven wordt. Ik zie de logica niet zo, maar ik zal het verwarmings element eens doormeten en dan eens kijken waar dat relais zit en of er mogelijk een contact probleem is.
Link naar reactie
Je had gelijk Harry Het was het verwarmings element. Het element zat aardig wat vuil omheen en op één plek kon je zien dat hij helemaal zwart gebrand was. Maar het was geen kalk aanslag zo te zien. OP het moment dat de AEG technicus er was leek de wasmachine weer te werken, maar na het runnen van testen kwam het probleem toch naar voren. Ik weet nu dat ik één keer per jaar het element er uit ga halen en schoon maken om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Ik zag wel dat die technicus de diagniostics heeft gedraaid, maar had niet zo gauw in de gaten welke knoppen hij daarbij gebruikte. Bedankt voor alles Harry, veel geleerd.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...