Ga naar inhoud

Koolborstels vervangen Siemens Extraklas


Lieke-2

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Betreffende de wasmachine Siemens Extraklasse XLM 140a heb ik een vraag. Ik ben al ongeveer 2 weken bezig met het proberen de motor eruit te halen om te koolborstels te vervangen gezien hij niet meer centrifugeert. Het probleem is dat ik de motor er niet uit krijg doordat er aan de voorkant geen bouten zitten om de motor mee vast te maken maar een soort plastic doppen. Mijn vraag is hoe ik deze los zou kunnen krijgen gezien het me tot nu toe nog niet gelukt is! Mijn wasmand begint inmiddels een beetje overvol te raken.. :( Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Alle lampjes branden zoals gewoonlijk, er is een lampje met start, in bedrijf, en einde. En dan blijft hij de hele tijd hangen op in bedrijf, zonder iets te doen. Afpompen doet hij wel! Centrifugeren niet. Al lijkt de wasmachine wel iets te proberen maar tevergeefs..
Link naar reactie
Vraag: waren de koolborstels ook wel versleten? Dus korter dan 1,5 mm? Zo nee: dan zat het oorspronkelijke probleem hier dus ook al niet in. Ik verdenk dan de elektronica module achter de bedienings knoppen. Bouw deze uit en controleer hem op losse soldeer contacten, vooral bij de (dacht 3) relais. Zo ja: de machine moet dan mogelijk gereset worden, de procedure hiervoor zoek ik op.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...