Ga naar inhoud

snaarschijf bosch


johan-1581

Aanbevolen berichten

Recent heb ik de lagers vervangen, gelijk ook de snaarschijf, omdat deze was uitgelopen. Toen niet de moer vervangen, deze was echter ook afgesleten, waardoor opnieuw de nieuwe snaarschijf ook weer is uitgelopen. Nu een nieuwe schijf en nieuwe moer. Een was gedraaid zonder problemen, nu tweede was, alweer kapot? Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Het gaat om een Bosch WAS32792 NL01. De binnentrommel zit er, zover ik kan zien, goed in, de snaarschijf paste goed, geen speling en de nieuwe moer is goed aangedraaid. Graag uw reactie. Mvrgr,. Johan.
Link naar reactie
Geen scherpe rand op de trommel as? Komt de trommel rustig op gang als hij gaat draaien of met een schok? Draait de trommel soepel met de hand rond? Als bv de lagers slecht zijn loopt de trommel veel te zwaar waardoor het snaarwiel veel te zwaar belast word. Als de aansturing van de motor niet goed is en hij gelijk op een hoge snelheid wil gaan draaien bij links/rechts om of bij het centrifugeren krijgt de snaarschijf ook te veel kracht op zich.
Link naar reactie
Harry, dank voor je reactie. De schijf gaat soepel over de as, de lagers zijn nieuw. De motor loopt rustig, ook bij centrifugeren. Ik heb een vermoeden dat de moer uit zichzelf losloopt, maar kan dat niet hard maken. Ik moet de machine nu eerst weer van zijn plek halen om te kunnen kijken. Zou het een optie zijn om de snaarschijf vast te lassen?
Link naar reactie
Weet je zeker dat de moer los gaat? Hij moet inderdaad na vervanging goed aangedraaid worden. Zie de uitleg in de documentatie van de WAS28460 op https://elektrotanya.com/bosch_was28460ff.zip/download.html Gebruik evt een beetje Loctite schroefdraadborgmiddel. (Geef de site even tijd en kies dan voor Get Manual onder het preview blok)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...