Ga naar inhoud

AEG Öko-Lavamat 6250 sensortronic: zeep


Jeanine

Aanbevolen berichten

Bij mijn 20 jaar oude AEG Lavamat 6250 blijft water staan in het linkse compartiment (wasverzachter) van het zeepbakje. Ik heb het zeepbakje en de aangekoekte plak wasmiddel die daaronder zat (en de gaatjes erboven) grondig schoongemaakt en teruggeplaatst, maar er gebeurt hetzelfde. NB: ik heb de machine nog niet "opengemaakt", dat ga ik straks doen om andere oplossingen te proberen. Ten tweede, of misschien heeft het er alles mee te maken: de machine geeft geen water in het begin van de wascyclus, pas als hij al op 2/3 van de wascyclus is. Ik geloof na wat googlen dat ik het inlaatventiel moet bekijken. Mocht je me op weg kunnen helpen met mogelijke oplossingen, heel graag. Alvast bedankt! Typ: 44 OGF 01 645. 257 300. LP E-nr. 605. 647 124
Link naar reactie
Krijgen de 3 spoelen van het http://www.europart.nl/a/aeg-inlaatventiel-8996452382808-500-800-serie-00174262 wel spanning (moet volgens mij 230V zijn) Zo ja controleer dan of de kleppen wel open gaan. Sluit bij twijfel als simpele test het inlaat ventiel aan op de kraan en geeft de 3 inlaat ventielen één voor één 230V en kijk of er dan wel water uit komt en of ze weer sluiten als de spanning er af gaat. Als alle 3 werken controleer dan of het http://www.europart.nl/a/aeg-deksel-8996451729900-oa-lavamat-617-00141250 niet verstopt zit tussen de 3 gaten van de ingang en de kleine gaatjes. OPM: bij de meeste wasmachines blijft er water in het wasverzachter bakje achter als hij klaar is. Dat heeft te maken met de sifon werking in het bakje. Bij sommige originele inlaat ventielen kun je de losse spoelen en rubber dopjes vervangen. Als je geweld moet gebruiken om het ventiel te openen dan dit niet doen, vroeg of laat springt hij dan weer los of gaat het rubber dopje lekken en dan staat de boel blank. Er zijn ook goedkopere alternatieven verkrijgbaar, controleer wel of deze passen.
Link naar reactie
Ok, dank je wel, ik ga testen. Meteen een vraag.. ik ben geen expert.... voor mij is het al spannend dat ik het inlaatventiel van mijn wasmachine uberhaupt gevonden heb. Stroom geven als ik het onder de kraan houd, hoe doe ik dat nou precies? Alvast bedankt! Jeanine
Link naar reactie
Meet eerst de losse spoelen van het inlaat ventiel eens door. Moeten tussen de 2200 en 4000 Ohm zijn. Hoe je de complete zeepbak moet verwijderen weet ik bij dit model niet precies, heb zo snel ook geen filmpje hiervan kunnen vinden. Zit meestal met een paar schroeven/klemmen vast. Bij twijfel iemand mee laten kijken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...