Ga naar inhoud

Bosch WAE28160NL


De-Hoog

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Mijn bosch maxx 6 wasmachine, typenr WAE28160NL, liep bij programma met lage temperatuur vast in de spoelstand. Als ik het programma vervolgens opnieuw startte driaaide hij wel het volledige programma af. Verder had de machine geen kuren. Ik las op dit forum in andere topics dat dit kon liggen aan de koolborstels en dat die vervangen zouden moeten worden. Ik heb dit gedaan zoals beschreven. Nu start de machine wel, lampjes knipperen. Maar als ik een programma start, loopt de machine al na ongeveer 1 minuut vast. Hij loopt vast als de machine voor de eerste keer de trommel wilt gaan laten draaien, lijkt erop dat dit niet lukt. De machine loopt niet vast, hij blijft proberen km de trommel te laten draaien, maar dit lukt niet. De afpomp functie werkt overigens nog wel gewoon. Ik heb de ook geprobeerd om de machine te resetten, maar dit heeft ook niet geholpen. Kan iemand mij verder helpen?
Link naar reactie
Waren de borstels ook echte versleten en ongeveer even lang? Je kunt de trommel dus wel met de hand draaien? Stopt de motor dan ook of slipt hij nu op de snaar? Indien de motor ook stopt: zeker weten dat de borstels er goed inzitten en dat alle stekkers goed zitten? Indien ja: controleer den de elektronica module achter de bedienings knoppen op losse soldeer contacten en/of gammele relais. Deze relais (K5, K6 en mogelijk K7) bepalen de draairichting en als deze gammel zijn gaat de motor niet draaien of heeft geen kracht.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...