Ga naar inhoud

welk type geheugen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hallo allemaal. Ik heb nog een oud beestje staan die ik gebruik als server: Dell Dimension XPS D266. Omdat hij aldaar aan het swappen is wil ik het geheugen wat uitbreiden. Op de site van dell komt er uit de geheugen kiezer dit geheugen: Kingston Kingston - Geheugen - 128 MB - DIMM 168-PIN - SDRAM - 100 MHz - 3.3 V - ECC € 48,79 Toch wel een beetje prijzig. Mijn vraag aan jullie nu: - Er gaat toch ook wel non-ecc geheugen in? - Kan er ook 133 Mhz geheugen in? Ik meen dat ie dan gewoon terugklokt? - Moet je nog rekening houden met de volgorde van het geheugen in de banken? Er zit nu 128 + 32 in
Geplaatst:
In principe kan PC133 wel ipv. PC100 gebruikt worden. Als je er non-ecc geheugen in stopt, zal alleen de ecc functie niet meer werken, mocht het bestaande geheugen wel ecc zijn. Let wel op eventuele grappen als single/double-sided en chipgrootte. Omruil- en terugbrenggarantie verlangen dus.
Geplaatst:
in de buurt niet echt veel goede computer boeren... mja je hebt wel gelijk dat die verzendkosten hoog op gaan lopen dan... ik kijk wel even en laat het daarna weten
Geplaatst:
Is Dell wel zo vergevingsgezind dat ie ander geheugen pakt ( ja ik heb gelezen dat TS ernaar gezocht heeft ) maar ik heb al een aantal malen meegemaakt 9( oa Compac, Dell en IBM ) dat je perse de door geleverde modules moet plaatsen, anders NO GO
Geplaatst:
[quote:d87cd96f7d="Anjo"]Is Dell wel zo vergevingsgezind dat ie ander geheugen pakt ( ja ik heb gelezen dat TS ernaar gezocht heeft ) maar ik heb al een aantal malen meegemaakt 9( oa Compac, Dell en IBM ) dat je perse de door geleverde modules moet plaatsen, anders NO GO[/quote:d87cd96f7d] Dat was eerst wel zo volgens mij. Mja nu zit er ook "ander" geheugen in

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...