Ga naar inhoud

Electrolux EWF 1420 stopt met wassen


Ron-11

Aanbevolen berichten

Mijn Electrolux EWF 1420 stop ongeveer halverwege het wasprogramma (bij alle programma's. Ook bij 'spoelen' stopt hij meestal. Centrifugeren doet hij wel. Uitlezen van de foutcode geeft 2x beide lampjes knipperen (betreft start/pauze en Einde) en 3x einde-lampje. Ik zag ergens op internet dat dit foutcode 52 zou moeten zijn: koolborstels. Deze heb ik eruitgehaald en de een is nog bijna 2cm lang, de ander 2,5. Dus dat is het toch niet? (bovendien zou hij dan niet centrifugeren?)Wat nu? printplaat stuk?
Link naar reactie
Is inderdaad E52 maar zijn niet altijd de koorborstels. Het kan ook een gammele stekker verbinding zijn of een gammel relais. De relais (K2 en K3) zitten op de elektronica module achter de bedienings knoppen. Controleer hier de soldeer verbindingen van en kijk of ze niet verkleurt/gesmolten zijn. Bij twijfel de soldeer verbindingen hiervan even goed door solderen. Als dat niet werkt geef dan als de machine er mee stopt een stevige tik op de motor en kijk of er dan weer beweging in komt. In de motor zit een thermische beveiliging die slecht kan zijn. Ook kan de tacho spoel op de kop van de motor slecht zijn. Meet deze ook eens door, moet tussen de 100 en 450 Ohm zijn en een kleine spanning op wekken als je de motor met de hand draaid.
Link naar reactie
Bedankt voor uw reactie, Harry! De machine heeft gisteren (na wat morrelen aan wat stekkertjes bij de printplaat) nog 3 wasjes keurig afgedraaid! ) Ik laat het even zo, tot hij weer ophoudt en dan zal ik kijken of de onderdelen die u noemt kan vinden. Het zou best kunnen dat er een breuk is ergens, want de machine schudt behoorlijk bij centrfugeren. Ook is de machine al een paar keer verhuisd. Ik laat t weten als t weer mis is en wat ik gedaan heb.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...