Ga naar inhoud

Verwarmingselement niet te verwijderen


hans-163

Aanbevolen berichten

In onze Bosch WFF1400 wasmachine is een beugel van een bh verdwenen waardoor de machine bij bepaalde handelingen erg veel lawaai maakt. Nu heb ik allerlei tips gevonden om deze beugel te vinden en verwijderen, maar daarvoor moet ik het verwarmingselement verwijderen. Dit heb ik geprobeerd maar ik krijg hem er niet uit. Toen las ik dat er een soort borging op zat en dat ik enkele tikken tegen de schroef moest geven om die borging te verwijderen zodat het element er zo uitgehaald kon worden. Dit geprobeerd maar het element krijg ik er maar een klein stukje uit (1 a 2 centimeter) en dan blokkeert hij toch weer en komt niet verder los. Wie heeft hiervoor een oplossing ?
Link naar reactie
Als je het boutje naar binnen hebt gedrukt en je krijgt het element er dan niet uit dan zit de beugel mogelijk klem tussen de kuip en het element. Kun je via de gaatjes in de trommel de bh-beugel zien? Kun je hem dan met een draad of breinaald weg drukken zodat het element er uit kan? Anders moet je de slang tussen de onderzijde van de kuip en de pomp verwijderen. Je hebt dan geen gat waar je door heen kunt werken..
Link naar reactie
Ik denk niet dat het de beugel is die het element blokkeert, want ik kan het element wel naar links en rechts bewegen, maar precies in het midden, ter hoogte van het boutje, blokkeert hij, dus het lijkt net of de vergrendeling niet ongedaan kan worden gemaakt. De beugel is door de gaatjes niet te zien, die zijn zo klein dat ik mij er over verbaas hoe de beugel daar ooit doorheen gekomen is. De slang is een beetje moeilijk te bereiken, dus ben een beetje bang om die te verwijderen, want straks krijg ik hem er niet meer vast aangezet, zo'n ster ben ik nou ook weer niet met wasmachines.
Link naar reactie
De bh-beugel gaat ook niet door de gaatjes maar aan de voorkant tussen de kuip en trommel door. Draai het schroefje/boutje in het element bijna helemaal los en druk hem dan door naar binnen. Ik denk dat het rubber van het element nog net iets te ver uitelkaar gedrukt is. Wrikken met een schroevendraaier oid mag wel maar zorg dat je de rand van de kuip niet beschadigd anders blijf je lekkage houden.
Link naar reactie
Nog een laatste poging gewaagd, met schroefje al gedeeltelijk buiten het schroefdraad en toen naar binnen getikt. En hoewel het schroefje eraf vloog hoorde ik toch ineens een ander geluidje en bleek het element eindelijk losgeschoten en kon ik hem makkelijk eruit halen. De BH-beugel kon ik toen ook zien zitten en en verwijderen, en het probleem was eindelijk opgelost. Vrouw blij, maar ook weer niet want we hadden inmiddels al bijna een nieuwe wasmachine uitgezocht .... Hartelijk bedankt Harry voor de tips en de moeite om telkens weer te reageren !!!!
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Ik zit al een poosje te prutsen met een Bauknecht WA 2450, waarvan het water niet meer warm wordt. Koud wordt het gehele programma doorlopen. Ik heb het verwarmingselement uitgebouwd en laten doormeten, maar zowel element als NTC zijn OK. Nu heb ik 2 problemen: 1) Ik krijg het element niet teruggeplaatst, omdat de rubber niet in de kuip wil schieten (terwijl de klembeugel voldoende vrij ligt). 2) Als het element en ntc OK zijn, zal de stroomtoevoer wel onderbroken zijn, maar ik heb geen idee welk onderdeel daarvoor verantwoordelijk is en hoe ik daar achter kom. Iemand een tip?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...