Ga naar inhoud

ISDN of ADSL voor laptop en internet


Aanbevolen berichten

Je wilt je laptop dus ook van een breedbandje voorzien?! Wat voor modem heb je bij je desktop pc?! :wink: Ervan uitgaande dat het een usbmodem is zul je dus een router moeten aanschaffen en die dien je aan te sluiten op je adsl lijntje. Vervolgens heb je 2 netwerkkabels nodig om je notebook en desktop-pc aan te sluiten... :wink: Indien je draadloos wil, is het weer een ander verhaal :D
Link naar reactie
[quote:a72e8e12cf="Sylvester"]:wink: Ervan uitgaande dat het een usbmodem is zul je dus een router moeten aanschaffen en die dien je aan te sluiten op je adsl lijntje. Vervolgens heb je 2 netwerkkabels nodig om je notebook en desktop-pc aan te sluiten... :wink: :D[/quote:a72e8e12cf] Voor de PC heb ik een ethernetkaart met een Alcatel Speedtouch modem. Indien ik een router gebruik wat heb ik dan nodig aan de laptopkant buiten de netwerkkabel? Een PCMCIA-ethernetkaart met USBbus? Of zijn er eenvoudiger mogelijkheden? Indien ik ISDN zou willen gebruiken, is er dan een eenvoudiger oplossing mogelijk? Dwz slechts één kaart en geen router?
Link naar reactie
Je hebt al een ethernet modem/router, het enige wat je dan nog nodig hebt is een hub/switch (hubje is iets trager bij lokaal verkeer, voor internet maakt het niks uit, echter een switch is wat "sjieker" en niet zoveel duurder). Indien er in je laptop nog geen netwerkkaart zit, dien je die ook aan te schaffen, vervolgens trek je 1 kabel van de hub/switch naar de speedtouch en komen er vanaf de hub/switch per pc/laptop 1 kabel.
Link naar reactie
[quote:5762779ee3="Sylvester"]Hmmz... kd8 dat de Speedtouch alleen in USB versie verkrijgbaar was... Zit er geen usb op je notebook? Da's wel zo makkelijk :wink:[/quote:5762779ee3] Mijn Speedtouch heeft een ethernetaansluiting, en de laptop heeft een reguliere USBbus. Heeft een router zowel een ethernet als een USB aansluiting? Vraag van mijn kant, wat is er op tegen om met de desktop ADSL 'te gaan' en de laptop op ISDN aan te sluiten? [reden: ISDNkabels zijn redelijk makkelijk door het huis te trekken].
Link naar reactie
[quote:12e389b92c="ldej24"][quote:12e389b92c="Sylvester"]Hmmz... kd8 dat de Speedtouch alleen in USB versie verkrijgbaar was... Zit er geen usb op je notebook? Da's wel zo makkelijk :wink:[/quote:12e389b92c] Mijn Speedtouch heeft een ethernetaansluiting, en de laptop heeft een reguliere USBbus. Heeft een router zowel een ethernet als een USB aansluiting? Vraag van mijn kant, wat is er op tegen om met de desktop ADSL 'te gaan' en de laptop op ISDN aan te sluiten? [reden: ISDNkabels zijn redelijk makkelijk door het huis te trekken].[/quote:12e389b92c] Bij mijn weten zijn er geen ethernetmodems met USB. De speedtouch die je al hebt volstaat prima voor wat je wilt, indien je nog geen netwerkkaart in je laptop hebt, ben je voor een switch en PCMCIA netwerkkaart nog geen € 70-80,- kwijt. ISDN is trager dan ADSL, ISDN-modems zijn prijzig, ISDN kabels zijn gelijk aan UTP-kabels.
Link naar reactie
[quote:76f19229a8="Venzent"][quote:76f19229a8="ldej24"][quote:76f19229a8="Sylvester"]Hmmz... kd8 dat de Speedtouch alleen in USB versie verkrijgbaar was... Zit er geen usb op je notebook? Da's wel zo makkelijk :wink:[/quote:76f19229a8] Mijn Speedtouch heeft een ethernetaansluiting, en de laptop heeft een reguliere USBbus. Heeft een router zowel een ethernet als een USB aansluiting? Vraag van mijn kant, wat is er op tegen om met de desktop ADSL 'te gaan' en de laptop op ISDN aan te sluiten? [reden: ISDNkabels zijn redelijk makkelijk door het huis te trekken].[/quote:76f19229a8] Bij mijn weten zijn er geen ethernetmodems met USB. De speedtouch die je al hebt volstaat prima voor wat je wilt, indien je nog geen netwerkkaart in je laptop hebt, ben je voor een switch en PCMCIA netwerkkaart nog geen € 70-80,- kwijt. ISDN is trager dan ADSL, ISDN-modems zijn prijzig, ISDN kabels zijn gelijk aan UTP-kabels, en het is natuurlijk van de zotte om inbelkosten te maken terwijl je een ADSL aansluiting hebt.[/quote:76f19229a8] Whoops, per ongeluk een quote gedaan ipv een wijzig :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...