Ga naar inhoud

IGP Radeon Xpress 200 op MSI RS480M2-IL (Paradigit aktie)


Aanbevolen berichten

Een kennis met niet zulke hoge eisen qua PC (office, internet, The Sims2) zoekt een nieuwe PC, maar heeft niet zo'n groot budget. Nu zag ik dat Paradigit vanaf deze week een S939 systeem in de aanbieding heeft voor 649 euro met het volgende: - S939 Athlon64 3000+; - 512MB; - NEC DL DVD-brander; - MS Windows XP Home; - MSI RS480M2-IL moederbord. http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=639 Ik weet inmiddels dat de Radeon Xpress 200 chipset het ook prima doet t.o.v. nForce4 en K8T800Pro, maar het gaat me ff om de on-board videokwaliteiten van de IGP. Weet iemand waarmee je deze IGP een beetje kunt vergelijken? Ik kan zo gauw ff geen benchmarks vinden ... :roll:
Link naar reactie
Ja, van IGP kun je uiteraard niet veel verwachten. Maar met dit moederbord zit je wel al voor een zacht prijsje al op het S939 platform en houd je de mogelijkheid om later wanneer er weer geld is alsnog een goede PCI-E kaart erin te kunnen prikken. Enne, Intel Extreme Graphics is dus extreme bagger, niet te vergelijken met bijv. Intel i915G of nForce2 IGP dat nog enige gamekwaliteiten heeft.
Link naar reactie
Niet om het een of ander hoor, maar voor mensen die geen hoge eisen stellen vind ik socket 939 toch wel vrij hoog gegrepen. Persoonlijk zou ik dan meer richting een socket A set dan 64 bit, laat staan 939. Een oudere athlonXP of een sempron, Ti 4200 oid. kost ook veel minder, en voldoet ook voor eenvoudige spellen. voldoen veel beter denk ik zelfs dan een onboard GPU met shared geheugen...
Link naar reactie
Kan wel zo zijn, maar zoveel duurder dan een Socket A systeem is dit setupje dus ook weer niet (zeker niet met 160GB HDD, DVD-brander en WinXP licentie). Enne, deze kennis van me heeft zo'n 5 jaar gedaan met haar oude systeem, dus ze wil denk ik wel weer minstens 5 jaar vooruit (64-bit, je weet toch :wink: ) ... En het moet perse nieuw zijn trouwens, geen stof, bacteriën en zo van de vorige eigenaar. Plus dat winkelgarantie op je systeem ook wel prettig is. Maarre, interessant artikel van Anandtech trouwens, met die chipset schijn je ook nog flink te kunnen OC'en: :o http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2269&p=5
Link naar reactie
Heb je niet nog meer geld liggen? 999 euri ofzow?! Paradigit Apeldoorn is net geopend en heeft een actie: *AMD Athlon 64 4000+ *Asus A8N-SLI *Twinmos 1024MB PC3200/400 (Dual Channel) *2x 250Gb WD -> RAID 0 *NEC ND-3520A DL *NEC DVD-ROM *Coolermaster Wavemaster kast *Coolermaster RealPower 450Watt voeding ;) *Asus 6600GT PCI-E kaartje Is voor 1000 euri toch netjes?! Geldt tot zaterdag en op=op :D
Link naar reactie
Hmmm, da's wel een hele strakke actie. :o Meer voor mezelf dan, want voor die kennis van me is het zwaar overkill. Misschien wil ze wel dat oude systeem van mij overkopen. :D Heb die gasten in Apeldoorn ff een mailtje gestuurd: Misschien dat ze voldoende van die PC's hebben staan, maar ik ben bang dat zaterdagochtend wanneer ik tijd heb erheen te gaan deze PC's allang uitverkocht zijn. :( Edit: Nou, ik heb al een e-mail terugontvangen van Paradigit: Het aktiesysteem is nu allang uitverkocht. Was natuurlijk een leuk lokkertje voor de vroege vogels als openingsstunt, meer niet. :evil:
Link naar reactie
Hmmz.... je neemt toch wel een andere 3d-kaart hoop ik?! of is het alleen maar bedoeld voor kantoortoepassingen Van de Paradigit site over de ATI Radeon Xpress 200 : "Een prijsdoorbraak voor zo’n krachtige PC! Met buitengewone 3D-graphics voor de nieuwste spellen. Draait bovendien zijn hand niet om voor DVD’s branden, foto’s bekijken of huiswerk maken". Sorry maar ik denk dat FarCry spelen een beetjuh moeilijk met deze kaart.. :wink:
Link naar reactie
Nadat ik enigszins teleurgesteld kennisnam van het feit dat men bij Paradigit Den Haag op dag 1 al door hun voorraad MP3-spelers in de aanbieding was (zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=140001]dit topic[/url], heb ik nog ff met een verkoper een praatje gehouden wat betreft het aktiesysteem. Wat een ongeloveloze nitwit was dat zeg: Een beetje beweren dat de 300W voeding in dat systeem met gemak 4 HDD's en een 6800GT kan voeden, plus dat je de boel dan nog stabiel kunt overklokken ook. :o Nou, ze kunnen bij Paradigit die aktiefolder van ze mooi in een bepaalde lichaamsholte van ze stoppen, ik ga wel zelf een systeempie in mekaar zetten voor die kennis van me. 8)
Link naar reactie
Precies, gewoon een deftige sempron 3100+ of een AMD64 2800+ met een goedkoop Socket 754 bord (een Gigabyte ofzo ;) ;) ) en dito ram doet wonderen voor Office. Een simpele radeon 9200 ofzo maakt de Office PC dan af :) en is een stuk goedkoper :P DVD-Brander, 120Gb schijf en een DVD-Rom kan er dan nog wel bij, indien dat gewenst is :)
Link naar reactie
[quote:ee74ec9d44="Sylvester"]Heb je niet nog meer geld liggen? 999 euri ofzow?! Paradigit Apeldoorn is net geopend en heeft een actie: *AMD Athlon 64 4000+ *Asus A8N-SLI *Twinmos 1024MB PC3200/400 (Dual Channel) *2x 250Gb WD -> RAID 0 *NEC ND-3520A DL *NEC DVD-ROM *Coolermaster Wavemaster kast *Coolermaster RealPower 450Watt voeding ;) *Asus 6600GT PCI-E kaartje Is voor 1000 euri toch netjes?! Geldt tot zaterdag en op=op :D[/quote:ee74ec9d44] Wowwww zal daar doom 3 op willen draaien op z'n hoogste nivo? :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...