Ga naar inhoud

Wanadoo live box


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb donderdag bij mijn vader Wanadoo livebox ( bellen + internet )geinstalleerd en dat is niet goed gegaan. Na de installatie ( livebox + software ) geeft de software aan dat er verbinding is met internet en dus oke. Na het starten van Explorer was dit niet het geval, er is geen pagina te vinden. Wanadoo helpdesk gebelt, na een half uur wachten tegen 10 c pm krijg ik een jonge vrouw die kan zien dat ik inderdaad al een uur online ben en na nog een half uur proberen om InterExplorer aan de gang te helpen besluit ze om mij terug te bellen via mijn mobiel omdat ook steeds met resetten de telefoon uitvalt :-? Na 2 uur besloot ze dat ze het niet snapte en zou ze de volgende dag terug bellen tussen 7 en 8 en dat deed ze inderdaad maar dan om tegen mijn vader te zeggen dat hij de volgende morgen gebelt zou worden door een collega, maar die heeft nooit gebeld en mijn vader maar wachten :evil: Ze snappen het niet! Ik schat mijn kansen hier hoger in voor een oplossing :) . Vandaag weer even bij m'n vader geweest om er kazaa, Mozilla en Skype erop te zetten om dingen uit te sluiten en tot mijn vewrbasing merk ik dat Skype en Kazaa gewoon werken :o en Mozilla niet :cry: Dus wel internet maar geen brouwsers....................................... HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP asjeblief want ik heb geen vertrouwen in Wanadoo voor een oplossing. ps. Alles zonder firewall en virusscanner.
Link naar reactie
Het kan zijn dat je de verbinding van je browser opnieuw moet instellen. Bij Internet Explorer kan je dat doen bij de Internet Opties in het Configuratiescherm op het tabblad Verbinding. Lost dit je probleem op, dan hoef je niet verder te gaan. Maar waarschijnlijk wordt je DNS aanvragen niet goed afgehandeld. Tik eens in je adresbalk van Internet Explorer (of andere browser): [code:1:c83ab1f339]66.102.11.104[/code:1:c83ab1f339] Waarschijnlijk zie je www.google.nl verschijnen. Zo niet probeer eens of je kunt pingen naar dat IP-adres vanuit de command-prompt. [code:1:c83ab1f339]ping 66.102.11.104[/code:1:c83ab1f339] Hoe het probleem verder moet worden opgelost, ligt onderandere aan welk besturingssysteem je gebruikt. Rapporteer even het resultaat en als het probleem niet is opgelost, geef dan wat meer informatie. Installeer zo snel mogelijk een virusscanner en een firewall. Hiermee kan je vaak dit soort problemen voor zijn.
Link naar reactie
Lijkt inderdaad een DNS-probleem. Staan de instellingen van de LAN-verbinding op de pc wel goed? Configuratiescherm/Netwerkverbindingen, dan rechtsklikken op LAN-verbinding, eigenschappen kiezen, Internet Protocol (TCP/IP) aanklikken en weer Eigenschappen kiezen. Daar zouden IP-adrestoewijzing en DNS-serveradrestoewijzing beide op automatisch moeten staan. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...