Ga naar inhoud

Samsung WF1704YSW - noodafvoer slangetje


Aanbevolen berichten

Goedendag, Toen ik overtollig water via de noodafvoer weg wilde laten lopen en aan het dopje trok, schoot het slangetje terug in de wasmachine. Hoe krijg ik die er weer uit? Het is maar een heel klein gaatje en ik zie het slangetje niet zitten. Het gaat dus om het slangetje dat onderaan de wasmachine, achter het klepje, naast het filter zit. Graag advies! Groetjes, Maaike
Link naar reactie
Gelukt! Het noodafvoer slangetje is er door het grotere ronde gat dat rechts van het oorspronkelijke, kleine noodafvoerslangetje-gat zit, naar buiten getrokken. Dit is gedaan met een tangetje met ronde punten, waarvan de uiteinden een beetje waren gebogen. Het was niet mogelijk via de achterkant de slang van binnenuit door het kleine gat naar buiten te duwen. Het was niet te bereiken, zat achter een soort schotje. We hebben het nu vastgezet met een tie-wrap. MAARRRRR ik kan nog niet juichen. Nu is er weer een NIEUW probleem, of eigenlijk het probleem dat er voor het slangetjesprobleem was. Vlak nadat de wasmachine aan wordt gezet en er water in het zeepbakje wordt gespoeld, stopt de machine met de watertoevoer daar en gaat ie knipperen, geen melding. Het lijkt of de machine een signaal krijgt dat hij geen water meer mag geven. Waar komt dit door? Als ik dit ook nog opgelost zou kunnen krijgen zo het fantastisch zijn. Morgen weer naar de wasserette met mijn halfnatte was... Groetjes, Maaike
Link naar reactie
Hoi Harry, De lampjes die knipperen zijn de lampjes die het programma aangeven en normaalgesproken 'stil' staan, zonder te knipperen. Ze knipperen oneindig lang, tot ik de machine uitzet... Er is innmiddels een monteur geweest. Die liet me zien dat er links boven de trommel vonken uit de machine komen en dat de trommel raar draait. Volgens hem dan. Volgens mij ging dat juist wel goed. De vonken zouden ook de koolborstels kunnen zijn, volgens mijn collega die bij de monteur aanwezig was. Enfin, de monteur zei dat de machine op was en dat ik een nieuwe moest kopen, zou nog een offerte sturen, had er toevallig eentje in de aanbieding die ik in 2x kon betalen... Ik weet niet zeker of ik deze man kan vertrouwen. Mijn wolwasje deed het wel gewoon met spoelen, afpompen etc., bleef alleen op de laatste drie minuten 'hangen', centrifugeerde niet meer. Ik overweeg nieuwe koolborstels te plaatsen, misschien is het daarmee opgelost. Of is dit wishful thinking? Wel een stuk goedkoper dan een nieuwe wasmachine. Alle tips of aanvullende vragen welkom, ik wil hier graag uitkomen en het liefst zonder een nieuwe machine te kopen... Groetjes
Link naar reactie
Dag HarryO en anderen, Mijn wasmachine doet het weer! De monteur had de machine dood verklaard en stuurde me 'spontaan' een offerte voor een nieuwe wasmachine van Eur. 650... Een technische collega heeft nog eens goed gekeken en de koolborstels vervangen, die waren bij helemaal versleten! Ook heeft hij het waterniveau slangetje gereinigd en gecheckt. De wasmachine draait weer als een zonnetje, ongelooflijk! Verder was er helemaal niets mis met de machine. ERg he, zo'n monteur die een slaatje probeert te slaan uit een leek zoals ik, die niet veel te besteden heeft. Enfin, de machine is gered, phew. Heel erg bedankt voor alle tips. Groetjes, Maaike
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 10 maanden later...
Ik had hetzelfde probleem, slangetje was achter het gaatje geschoten. De methode die Maaike gebruikte hielp bij mij! Zwarte plastic constructie die alles daar omringt kon er makkelijk af, dan kwam het grotere gat tevoorschijn rechts van het kleine waar het slangetje in hoort te zitten. Vanuit dat gat konden we gemakkelijk bij het slangetje. We hebben daar een ijzerdraadje omheen gewikkeld, waarvan het uiteinde door het gat ging waar het slangetje uiteindelijk doorheen moest. Daarna door middel van trekken aan dat ijzerdraadje en duwen met de vingers door het goede gat gekregen. Nu zit alles weer op zijn plek!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...