Ga naar inhoud

Kan ik kapotte SCSI schijf vervangen door al gebruikte IDE?


Aanbevolen berichten

Heb net een computer gekregen met een kapotte scsi harde schijf en wil er wel graag nu een IDE hs inzetten met daarop al een boel gegevens. In mijn onwetend optimisme scsi pci er uit getrokken en IDE hs met kabel op primary op moederbord gezet, computer aan, niks, ook niet eens beeld, volgens mij gaat alleen de ventilator draaien heeft er iemand een goed idee? dank alvast
Link naar reactie
nog even toevoeging, heb net uitgevogeld dat computer zonder scsi pci kaart wel opstart zolang ik maar geen kabels in een van de IPE slots op het moederbord stop en daar dus gebruikte harde schijf aanhang, als ik dat wel doe gebeurt er dus helemaal niks en kan ik ook niet bij de bios (weet overigens nog niet wat ik daarmee moet maar heb begrepen dat het het eerste ding is waarmee compu opstart) kun je alleen maar nieuwe hs-en installeren??? note voor moderator: denk dat topic hier thuishoort maar misschien ook wel bij het moederbord forum, natuurlijk vrij om te verplaatsen
Link naar reactie
computer zegt: (dus zonder die IDE hs eraan) award modular bios v4.53PG, an energy star ally copyright bla bla bla asus P2L97 ACPI BIOS revision 1001 (memory check) Award plug and play Bios extension v1.0a (is dit voor de scsi? die nu weg is) initialize plug and play cards PNP init completed detecting HDD Primary master ........none (dat kan kloppen dus) en verder gebeurt er niks meer, kan inmiddels ook niet meer in de bios komen??? hmmm, klinkt neit veelbelovens wel en ja hoor, iemand die het weet mag rustig langskomen, maar die ken ik dus niet.... heb laatst hier wel al een harde schijf leren toevoegen als er geen scsi is ;-) (dank nog nemesi$) dus wie weet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...