Ga naar inhoud

Wel genoeg voeding??


Aanbevolen berichten

Vraagje: Ik heb het volgende systeem: AMD Athlon XP 2600+ 768 MB RAM DVD Brander CD Brander DVD Speler SATA HDD 80 GB (Maxtor) ATA HDD 40 GB (Maxtor) Ati Radeon 9600 SE 128 MB Voeding is 300 Watt Kan het zijn dat mijn voeding te zwak is?? Ze hebben me weleens verteld dat je voor de extra onderdelen (HDD etc.) ongeveer 50 Watt per onderdeel moet tellen. Dan kom ik dus uit op: 250 en dan heb ik nog niets over het geheugen meegeteld en de videokaart. Iemand enig idee of het echt zo is, dat je 50 Watt moet tellen?? Ik heb namelijk een tijdje terug mijn schijf gecrashed gekregen. Deze zat er net bij. Ik heb nu een vervangende schijf, die nu aan het formatteren is maar veel sectoren gerepareerd moet hebben. (kan ook weer geen kwaad toch??:S) Kan het zijn dat de schijf gecrashed is vanwege ondervoeding? Ik heb er sinds een week of 3 koelers op geplaatst.. (OP BEIDE HDD's) Op zich zou dit systeem toch gewoon moeten kunnen?? Laat aub even wat weten... Bij voorbaat dank:)
Link naar reactie
Ik denk dat het wel eens heel krap kon zijn: AMD Athlon XP 2600+ 50W 768 MB RAM 2x30W DVD Brander 15W CD Brander 15W DVD Speler 15W SATA HDD 80 GB (Maxtor) 30w ATA HDD 40 GB (Maxtor) 30W Ati Radeon 9600 SE 128 MB 40W? nog iets van 20 watt voor je moederbord en aanverwante dingen dan kom je op zo'n 250W. Het zou dus moeten kunnen, mits de belasting op de 5V en 12V lijn binnen de specifikaties van de voeding valt, maar de verhouding daartussen lijkt me wel normaal te zijn.
Link naar reactie
Ik denk dat het verbruik misschien nog wel wat hoger uitkomt maar 2 x 30 watt voor het geheugen? dan verbruikt het geheugen meer dan de processor, ik denk dat 20 watt voor het geheugen meer klopt. Volgens mij heeft die voeding wel genoeg watt. Wat je kan doen is een tijdje je pc gebruiken zonder de cdrom spelers en met 1 hardeschijf en kijken of je het dan nog heb, kan je anders misschien een sterkere voeding lenen van iemand?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...