Ga naar inhoud

Computer ziet geen USB


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn USB poorten. Ik heb het forum al afgezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Ik heb onlangs een IBM computer gekregen en mijn 2 HD's uit mijn oude computer hierin gedaan nadat ik er een (met windows) geformateerd had. Echter, wanneer ik nu mijn memorystick in een willekeurig USBpoort plaats, dan ziet hij deze niet (terwijl hij het bij die andere persoon wel deed), het ligt niet aan mijn memorystick, want ik heb hetzelfde probleem met mijn digitale camera. Via de site van IBM heb ik al andere drivers gedownload (voor ethernet controller & audio) want deze gaven ook een fout bij apparaat beheer. (geel uitroepteken). Deze doet het nu wel weer goed, alleen een driver voor usb heb ik nog niet kunnen vinden, op de site van ibm niet, en ook bij Plextor, fabrikant usb stick, niet! Heel erg irritant allemaal. Bios staat USB ingeschakeld en plug & play ook. Het lichtelijk vreemde is dat ik ook een draadloos USB ethernet adapter/stickie heb, en deze werkt wel gewoon goed. Heeft iemand een oplossing op dit raadsel? ik ben zelf radeloos in elk geval! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Windows 98? Dan kan het zijn dat je voor het sticky eerst software (driver) moet installeren. XP herkent het sticky vanzelf en installeert de betreffende driver/software. 98 echter niet en zal er dus iets geinstalleerd moeten worden. Op de CD die meestal bij het sticky geleverd wordt hoort deze software/driver te staan.
Link naar reactie
Controleer het volgende eens: Settings > Control Panel > Administrative Tools > Computer Management Kies vervolgens Disk Management. Staat in het venster rechts onderin de stick? En zoja, is hier een drive-letter aangekoppeld? Zo niet, klik er met de rechtermuisknop op en kies Change Drive Letter and Path . . . en koppel er alsnog een drive-letter aan.
Link naar reactie
Kan het probleem niet te maken hebben met USB1 en USB2 ondersteuning? De 1 ondersteund alleen USB1, de ander alleen USB2? Op mijn werk hebben wij een soort gelijk probleem gehad met een USB apparaat. Door een USB-hub er tussen te hangen was het probleem opgelost. Ik weet niet of je een USB-hub bij de hand hebt? (Het bleek om een bug te gaan van het moederbord. Deze is later dan ook geupgradet :-? Nederlands woord?)
Link naar reactie
@ Peter_C: Ik denk niet dat dat het is, want op mijn oude computer las ie die memorystick gewoon, en voordat ik uit die nieuwe computer die HD gehaald had las die ook gewoon usb. @ Gerben: Nee ik heb eerst die HD in mijn oude computer geformateerd en toen geplaatst in die nieuwe computer en toen alles gaan installeren. @ FTI: In mijn BIOS zie ik nergens 1.1 of 2.0 staan, alleen USB in het algemeen @ JZN: Het gaat zowel om de voor- als achterkant. Iedereen toch bedankt voor al jullie antwoorden! Maar het rare is dus dat mijn computer geen (verschillende merken) memorystickies ziet, en ook geen digitale camera, maar wel die ethernet adapter USB ding, althans ik vind het erg raar!
Link naar reactie
Misschien dat het volgende kan helpen: je hebt neem ik aan Windows 98 als ik het zo heb gelezen. Plaats de volgende regel in config.sys: lastdrive=Z (of als je het in high memory wilt laden: lastdrivehigh=Z) controleer eens of die regel ook in je config.sys al staat, want het kan zijn dat die de laag staat (bijvoorbeeld D), waardoor nieuwe schijven zoals memory-sticks en digtale camera's geen drive-letter toegewezen kunnen worden en dat de reden is waarom die usb ethernetkaart het wel doet (geen stationsletter nodig) en je memorysticks niet !
Link naar reactie
dit wordt proberen, een paar keer, zo hebben we het op hetw erk ook opgelost. Power off. stop de usb stick erin, booten, kijken of ie hem ziet (dan evt drive letter toekennen), anders reboot, met de stick er nog steeds in. Meestal heeft het iets met een drive letter te maken Gewoon proberen. Ps. heb de USB20 drivers geladen ?
Link naar reactie
Kijk, dit is aardig. Deze tread komt nu op dezelfde vraag uit die ik op 2 januari gesteld heb. Helaas wist niemand een antwoord - en ik word er zo langzamerhand gek van. Inderdaad, XP zou het ding zonder meer moeten herkennen, maar vraagt toch om software - die dus domweg niet bestaat, ook volgens de fabrikant. Ik heb SP2 en USB 2.0, het ligt niet aan de drive-letter, niet aan USB-poorten voor of achter, op andere PC's doet-ie 't zonder mankeren. Help dus - nog steeds.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...