Ga naar inhoud

Samsung pakt wasverzachter niet


Maaike-1

Aanbevolen berichten

Goedendag, Ik heb een Samsung Eco Bubble wasmachine sinds 4 jaar. Sinds enige tijd lijkt hij de wasverzachter niet meer te pakken, was ruikt niet meer lekker fris. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de machine al gereinigd met azijn, en chloor, op heet programma. Ook heb ik bij het slangetje onderin water weg laten lopen en de filter schoongemaakt. Graag advies! Groetjes, maaike
Link naar reactie
"lijkt hij de wasverzachter niet meer te pakken" Dat zie je dan toch? Is het na de was weg gespoeld of zit het er nog in? Indien het er nog in zit: bij de meeste modellen zit er in het zeepbakje een klepje/buisje die er uit kan en die mogelijk verstopt zit. Wat ook nog kan is dat het inlaat ventiel of het zeepbakhouder deksel verstopt zit. Voor meer hulp het volledige type nummer uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
Beste, Als de wasverzachter weggelopen is dan kan het zijn dat je er meer ingedaan hebt dan het max nivo. Hierdoor ontstaat een hevel effect in het overloopbuisje en loopt u wasverzachter samen met het wasmiddel in de kuip. Ofwel moet je het losse klepje in het bakje vd wasverzachter samen met het buisje waar dit overheenzit proper maken.
Link naar reactie
Goedendag, daar ben ik weer met mijn wasverzachter probleem. Ik heb eens een lege was gedraaid, met wasmiddel en wasverzachter en toen heel goed gekeken. Het volgende gezien: - het wasmiddel komt in de trommel terecht. - De wasverzachter loopt NIET weg met het wasmiddel. Het wordt keurig uit het bakje gespoeld - Volgens mij kwam de wasverzachter zelfs in de trommel terecht. - Toch ruikt mijn was muf! Terwijl ik al jaren lekker ruikende was heb. Kan het iets met het filter te maken hebben? Ik heb deze schoongemaakt, maar zie telkens als ik het filter er uithaal 2 of 3 mini kiezelsteentjes achtige dinge. Zegt dit iets??? Groetjes Maaike
Link naar reactie
Ik denk dat je een heel ander probleem hebt. Als de machine stinkt en gruis bevat heb je last van https://www.nudge.nl/blog/2015/05/11/stinkt-je-wasmachine-tips-tegen-wasluis/. Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger en kijk of dat wat oplost. Zit er ook speling tussen trommel en kuip? Dan kunnen de lagers en afdichtingen hiervan defect zijn, er komt dan vet in het water wat een smeer troep achterlaat en vroeg of laat gaat de machine lekken of loopt de trommel vast.
Link naar reactie
Hoi Harry, ik denk dat je gelijk hebt. Heb dus wasmachine 2x laten draaien op 95 graden met HG Onderhoudsmonteur. Daarna een aantal wassen gedraaid, wel gelijk eruit gehaald, maar rook al frisser. Ik heb nu een nieuw probleem. Wilde net een 95 graden wasje. leeg, draaien. Stopte voor het einde met de melding 3E ofwel : problemen met de motor, neem contact op met de klantenservice van Samsung.... Ik heb de wasmachine uitgezet, water laten weglopen via het slangetje aan de onderkant en geprobeerd een 40 graden wasje te draaien maar ook deze stopt, zodra het eerst spoelwater in de trommel komt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn weer? Groetjes, maaike
Link naar reactie
Hoi Harry, ik denk dat je gelijk hebt. Heb dus wasmachine 2x laten draaien op 95 graden met HG Onderhoudsmonteur. Daarna een aantal wassen gedraaid, wel gelijk eruit gehaald, maar rook al frisser. Ik heb nu een nieuw probleem. Wilde net een 95 graden wasje. leeg, draaien. Stopte voor het einde met de melding 3E ofwel : problemen met de motor, neem contact op met de klantenservice van Samsung.... Ik heb de wasmachine uitgezet, water laten weglopen via het slangetje aan de onderkant en geprobeerd een 40 graden wasje te draaien maar ook deze stopt, zodra het eerst spoelwater in de trommel komt. Wat zou er aan de hand kunnen zijn weer? Groetjes, maaike
Link naar reactie
Antwoorden op https://www.wasmachines.nl/forum/4398-samsung-wf1704ysw-noodafvoer-slangetje/ Achterkant er afhalen. Je kunt dan bij het slangetje zodat je die weer naar voren kunt brengen. Kijk dan gelijk of of het slangetje nog wel goed aan de hoofdslang/pomphuis vast zit anders blijf je lekkage houden. Waarom de motor nu moeilijk doet weet ik niet, controleer of je de trommel met de hand soepel kunt draaien en of de stekker van de motor goed vast zit.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 4 weken later...
  • 5 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...