Ga naar inhoud

Samsung eco bubble maakt een hard kloppe


fahmy

Aanbevolen berichten

Beste forum leden, Mijn samsung eco bubble maakt sinds kort een hard kloppend geluid bij het draaien van de trommel. Tijdens het centrifugeren knalt hij er als een mitrailleur op los! Ik heb het net opgenomen; hier is een linkje: https://www.youtube.com/watch?v=Iz8XukgiJtc Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt! Groeten Hisham
Link naar reactie
Ik heb het zelf al opgelost. Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben: Bij mij zat de bout van het vliegwiel wat losjes! Deze heb ik weer strak gedraaid en hiermee is mijn probleem verholpen. Hij draait weer soepel zonder gekke tikken of andere geluiden. Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat de lagers defect zijn, dan zou je een ander geluid moeten waarnemen volgens mij. Mocht iemand anders hier een ander idee over hebben dan lees ik dat graag!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Beste Sjoerd, Het is alweer even geleden, maar uit mijn hoofd gezegd: Eerst zou je aan de achterkant van de wasmachine de plaat los moeten schroeven (wel eerst van de stroom af halen!). Wanneer je dit eraf hebt gehaald, zie je dat de trommel met een rubberen band aan een motor vast zit. Het vliegwiel is waar de band omheen zit aan de trommel. Als je aan je trommel gaat draaien kan je zien of het vliegwiel "sprongetjes" maakt of niet, met de bij behorende tik. Probeer dan de moer die aan het vliegwiel zit vast te draaien, zat bij mij in ieder geval heel wat kracht achter om hem vast te zetten! Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is, maar kijken kan geen kwaad en het kan je heel wat centen schelen! Mvg, Hisham
Link naar reactie
p.s., ik weet nou niet meer of ik eerst de rubberen band eraf heb gehaald om hem vast te zetten, maar dat zou geen gek idee zijn om te doen. Zo haal je de spanning van het vliegwiel af en kan je misschien beter kracht zetten. Band er terug op zetten werkt hetzelfde als een los geschoten fietsketting :)
Link naar reactie
Super bedankt voor jullie hulp. Het was inderdaad de speling die hier het lawaai gaf. Goed aangedraaid en het geluid was de eerste wasbeurt weg! De tweede keer wassen hoor ik toch weer wat geklop, dus wellicht inderdaad een ring ertussen zetten. Van het weekend nog eens een poging doen :). Nogmaals bedankt voor de tips! Scheelt me weer een hoop ergernissen en geld!
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...